lördag 3 januari 2009

Överallt är det alldeles vitt...

Snön ligger så vackert på backen, elden i vedspisen värmer skönt!! Vad jag är glad att vi kostade på oss vedspisen... vad jag är glad att vi bor så fint på landet! Den mörka himlen är översållad av stjärnor... så fantastiskt fint! I köket sår en underbart god köttgryta och puttrar, potatisen är snart klar mmmm vad gott det ska bli! I kväll blir det en chokladpavlova till kaffet, lyxigt, jag vet... men jag hade så många äggvitor i kylen som väntade på att bli uppvispade så då blev det en pavlova. Maken och barnen är nöjda, jag med! Sen får vi se vem som går segrande ur valet av TV program, L vill se Körslaget, jag vill se Stjärnorna på slottet, maken vill inte se något av dessa program, M sitter nog på sitt rum och spelar TV spel.
Förresten var M och jag och tittade på en lägenhet till honom igår. Den var helt perfekt! En tvåa på 63 kvm, den ska tapetseras om så då får han välja hur det ska se ut. På onsdag ska vi övertyga handläggaren på Socialtjänsten att M behöver lägenheten... blir kanske inte helt lätt, sen ska vi övertyga Akelius att de ska hyra ut lägenheten till M, blir nog lite lättare...kanske. Om allt går som vi vill flyttar han in senast den första mars!! ev tidigare!!! Lite läskigt är det, men jag unnar honom att få börja ett eget liv. Att få visa för sig själv och oss andra att han kan stå på egna ben... för det tror jag faktiskt att han kommer att klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar