lördag 18 april 2009

en bra vecka

Jag har inte skrivit på länge, det har bara inte blivit av. Dels för att både John o jag har somnat i soffan mest varje kväll och dels för att jag inte har haft någon lust att skriva...
Den här veckan har varit riktigt bra! Det har funkat bra på jobbet, lite rörigt bara med alla hantverkare som sprider sina kablar och färgpytsar omkring både sig själva och vi andra krakar som försöker jobba. I torsdags när Dodge var hos Micke passade vi på att besöka Päivi och Rickard. Hon hade just varit till Uppsala och satt in ett ägg! Så himla spännande!! Nu håller vi alla tummar vi har hemma hos oss, de börjar bli lite blå, men det får man ta! Som vanligt var det supertrevligt hos dem, vi skulle inte bli så sena trodde vi i alla fall, men klockan han bli 22 innan de blev av med oss! Varje gång vi ses inser jag att vi träffas alldeles för sällan. Det är synd. Jag trivs så otroligt bra i deras sällskap!
Idag har vi varit på bomässan på Munktell, riktigt bra faktiskt. Lagom många utställare, bra blandning, Simon o Tomas från TV var där, Matte o Willy också från TV var där. Vi såg Yvonne Ryding strosa omkring med en vännina. Men för övrigt träffade vi inga som vi känner! Helt otroligt!
Just nu håller John på o snickrar i blivande "herrummet" dvs Mickes gamla rum. Vi var och köpte tapeter till rummet i fredags. Blir nog bra. Det fick bli tapeter från Rusta, lite billigare så. Först hade vi varit till färghandeln och tittat på tapeter, vi fick låna hem några tapetböcker så att vi skulle kunna kolla vilka som passar bäst. Vi hittade en kanonfin att ha i herrummet och en underbart fin att ha i matrummet, men vilka priser!! För 8 rullar/rum (måste vara så många när det är mönsterpassning) skulle det gå på lite mer än 8 000 kr!!! Det var då vi insåg att vi får kolla på andra ställen. Till matrummet har jag inte hittat någon annan ännu, men jag får fortsätta leta. Det är inte vettigt att köpa 8 rullar för 700 kr/st, hur snygga de än är... i alla fall inte om man har vår ekonomi. I värsta fall får vi väl måla väggarna, inte lika kul dock. I synnerhet inte när jag redan har sett den ulitmata tapeten... men man får väl vara lite flexibel!
Rättade just V75, inte sjutton vann vi något inte. 0 rätt!!! Blir inte många kronor då inte. Men nog borde det väl anses vara en bedrift att inte få in en enda häst!? Ett tröstpris kanske??
Min Jenni och hennes familj har haft en inbrottstjuv i sitt hus, när de var hemma och tittade på TV!! Så förskräckligt!! Jag hoppas att de alltid låser dörren efter detta! Jag törs inte tänka på vad som skulle ha kunnat hänt... Micke sprang efter, tänk om de hade varit fler så att de valt att skada honom... det är så skrämmande att tänka på så jag blir alldeles gråtfärdig! Min fina dotter, mina fina barnbarn och min fina måg... Nej, nu måste jag sluta tänka så här. Det gick ju trots allt bra... mina underbara Sievertssons!
kramar på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar