torsdag 9 april 2009

Nu kommer påsken...

Vi är lite sena med påskpyntet i år, går just nu omkring och placerar ut mina små kycklingar och hönor. Vi har inte så mycket att pynta med, tack o lov! Det är inte som med julpyntet precis! I morgon ska jag ta mig ut i skog och mark för att plocka björkris, lite fjädrar i dem så är det klart. I dag var Linda och jag till blomsteraffären och inhandlade lite påskblommor. Så fint så!
Linda var till frissan idag, himmel vad långhårig hon hade blivit! Men nu är hon så fin så fin! Jag har haft en kort arbetsdag idag, den har jag ägnat att läsa in mig på nya arbetsuppgifter som jag fått. Sedan ringde det en förtvivlad pappa som inte fått sina pengar för vård av sjukt barn, jag pluggade in datorn och hittade hans ärende. Förstår att han var förtvivlad, det var hur många dagar som helst som han väntade ersättning för. Nu kunde jag tack o lov fixa hans ärende, men pengarna kommer ju inte till honom förrän efter påsk! Sånt känns aldrig bra, men han blev glad i alla fall.
Igår var jag på information om den magoperation jag vill göra. Vi var ganska många inbjudna, intressant information som pågick i ca 2 timmar. Jag är än mer beslutsam på att jag vill genomgå den. Dessvärre kan man få vänta mellan 4 - 7 månader på operation!!! Jag vill helst redan ha gjort den så det kommer nog kännas som en lång väntan. Först kommer jag att bli kallad på ett möte med läkaren i Nyköping, den kommer om ca 4 veckor. Sedan får jag väl veta hur lång tid det tar antar jag. Det är en lång sjukskrivning efteråt, 8 veckor!! Toppenbra när två av mina kollegor ska gå på mammaledighet i sommar... Det blir inte så roligt för kollegorna, men det kan jag dessvärre inte ta hänsyn till. Det blir desto bättre sen, när jag kommer tillbaka pigg och alert!!
Nu är det dags att ställa sig vid spisen, maken kommer snart hem från jobbet och han är väl hungrig som en varg kan jag tänka.
Påskkramar till er alla!

1 kommentar:

  1. Kramar till er också! För våran del har påsken kommit o gått utan pynt, suck! R har hjälpt grannen att riva sommarstugan och jag har tillbringat min tid på pysket! Behövs ingen pynt då. Grattis så jättemycket till din op. att vänta så länge är jobbigt men.....den som väntar på nåt gott.......Från torsdag hoppas jag att jag får vänta i 9 månader. Håll tummarna för mej!

    SvaraRadera