söndag 5 april 2009

En låg dag idag...

Idag är en sån där dag där jag inte kommer mig för med något. Känner mig ledsen och riktigt nere... Gör nåt roligt, sa maken. Shopping?! sa jag. Näe, nåt som inte kostar... jaha, ska vi sexa??! Näe, det funkar ju inte, Linda är ju hemma och vaken. Då tog mina ideér slut. Jag avskyr sådana här dagar. När hela ens inre bara inte vill, bara är ledsen, bara vill sitta i ett hörn och titta, gråta en skvätt eller två... Vad jag än ska göra krävs det en jätteansträngning, har inte tvättat och klätt på mig ännu, men jag ska...snart...kanske...
Igår rensade jag ur allt visset i rabatterna, tömde blomkrukor på förra sommarens då vackra blomster. Njöt av det underbara vädret. John tömde ur boden på alla våra prylar, himmel så mycket man kan samla på sig!! Vi ska rensa ur rejält! Det ska bli tre högar - en skänka bort hög, en slänga hög och en spara hög. Målet är att spara högen ska bli minst. Skulle vilja ta ut en kontainer och slänga alla sopor i, vi har en hel del som ligger utanför boden som också ska bort. Undrar vad det kostar med en blandkonatiner? Kanske värt att ta reda på.
Får se om kan kan ta mig till duschen...
kramisar på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar