måndag 13 april 2009

Guitarr Heroe...så himla kul!!

Maken fick en Guitarr Hero i födelsedagspresent av Jenni och hennes fina familj, nu kör vi järnet här hemma maken och jag! Linda har också provat, hon tyckte det var kul. Jag är så himla kass!!! Men vad roligt det är! John börjar få lite kläm på det hela nu, tyvärr innebär det att han kommer att bli både dryg och mallig... Jag får nog allt ligga i hårdträning så att jag kommer i kapp. Men det är inte svårt att märka att vi inte spelat instrument tidigare på någon hög nivå, inte på någon nivå alls faktiskt...!! Hoppsan, nu blev John utbuad!! Hi hi!!!
Vi hade påsmiddag hemma hos oss i lördags. Vi blev en samling på 10 personer, Jenni & Micke med barnen Isac, Tilde och Emma. Mormor och vår Micke samt Linda, John och jag. Som vanligt äter man en massa god mat så magen står i fyra hörn.... dessert och kaffe samt allt påskgodis... Jösses, vad man ska trycka i sig en massa mat bara för att det är påsk. Undrar hur det blir sen, för mig efter operationen... då får jag nog välja ut bara en liten rätt som jag kan äta utan att få ont i magen och kräkas. Nåja, det är det värt!
John håller på och sätter igen dörrhål, tar upp nytt dörrhål och fönsterholkar i nya baren och nya matrummet. Det kommer att bli så himla bra! Nu vill jag ju att det ska vara klart att inreda, så himla kul det ska bli! Vi måste ut o ragga snygga tapeter till barrummet och till matrummet. Jag har redan en tanke hur det ska se ut när det är klart. Den delger jag inte John helt i detta nu, den får jag smyga på honom eftersom vi inte tycker riktigt lika när det gäller matrummet.... Men jag är helt säker på att han kommer att tycka det är fint när jag fått det som jag vill.
När jag gick en inspektionsrunda på tomten i går såg jag att det faktiskt finns liv i vårt enda äppelträd! där hade jag gett upp hoppet. Pilen lever också! kul, var inte helt säker på att den skulle ha överlevt. en av 5 fläderbuskar lever!! den är dock väldigt liten fortfarande... snabbväxande säger alla, men jag vet inte... den har inte växt alls faktiskt på 2 år... men den ser ju ut att leva i alla fall. Man får inte lägga ribban så högt!
kramisar!!

1 kommentar:

  1. Fläder (Sambucus nigra) Under förkristen tid ansågs flädern garantera att goda husandar skulle stanna på gården. Det går att fritera blomklasarna till dessert. Det tycker jag du ska testa när det är dags och bjuda mej på. Vårda nu ditt träd ordentligt så dom goda andarna har nåt ställe att hänga på......

    SvaraRadera