lördag 12 juni 2010

30 kilo!!

Ja herregud! Det är inte klokt, jag vägde mig i morse och det visade sig att jag nu har gått ner 30 kilo!!! Hur mycket som helst!!

Annars då? Vad gör man en regnig lördag?? Här hemma hos oss blir det till att städa och tvätta. Sånt hinner vi inte med i veckorna när vi jobbar hur länge som helst om dagarna! Ska bli riktigt skönt att äntligen få det lite fint här hemma igen!! Numer blir jag alldeles förskräckt när jag tycker att det låter som det kommer en bil på vår uppfart! Jag som gillar att få fikabesök tycker numer att det är riktigt oroväckande....inte bra!

I morgon ska jag åka till Carina och hennes underbara butik Slottsboden i Strömsholm. Hon har fått in en massa nyheter som jag bara måste få frossa i och så har BOKEN kommit..... yahooooo!! Som jag har längtat!! Om vädret tillåter blir det en hel massa trädgårdsarbete ute. Maskrosor och tistlar har invaderat vår tomt!! Så det blir till att ta i med hårdhandskarna och visa att det är jag som bestämmer vad som ska växa på vår tomt....hmpt, som om det hjälpte!! Men det känns bra att säga så i alla fall!
kram, Marita

6 kommentarer:

  1. Grattis du har gått ner jättemycket, du är så duktig. Kampen mot ogräset är orättvis, känns aldrig som man vinner den. Igår och idag har det regnat här, och blåser också. Du kommer och gilla boken, den är helt underbar, vilka foton, man bara njuter.
    Ha en fin helg
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är som har gått ner så mycket, måste kännas jätteskönt! Hoppas att du hittade mycket fint i butiken som du skulle till! Önskar dig en trevlig lördagskväll! Sommarkramar Therese

    SvaraRadera
  3. grattis till dina 30 kilo! Men vännen, tror du att folket kommer för att granska städningen eller tror du möjligtvis att dom är ute efter ditt sällskap?????Jag får en viss känsla av att vi pratat om det här förut, hm. Eller? Visst är vi kvinnor lite knepiga när det gäller städning. Kaffet smakar säkert lika bra ändå, eller? Kram på dej.

    SvaraRadera
  4. Hejsan.

    Kul med din viktnedgång.
    Hur känns det i kroppen....lite svårt att hitta sig själv.

    Hoppas du fick tag på många fina saker.

    Ha en fin dag,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  5. 30kg. Helt fantastiskt! Så kul!
    Vi får verkligen hoppas på lite sol snart så vi kan få värme.

    Cilla♥

    SvaraRadera
  6. herregud vad du är duktig. Jag har sagt det förr men säger det igen, DU ÄR BÄST!!! Heja! kram madeleine

    SvaraRadera