söndag 6 juni 2010

Shopping, skolavslutning och en härlig middag....och jag skäms!

I fredags eftermiddag åkte maken och jag till Örebro. Stressigt blev det då jag trodde att jag inte hade hittat alla dokument som skulle med...vi skulle ha årsmöte i föräldraföreningen Ekeskolans Vänner och jag var ordförande. Men när jag irrat omkring en stund visade det sig att jag visst hade allt med, suck!! Sååå typiskt mig! Vi kom fram precis i tid för mötet, ny styrelse valdes. Toppenbra! Sedan var det mingel med elever och personal på Lindas skola. Supertrevligt! Maken och jag var sedan tvungna att fara fram till Mariebergs köpcenter för att köpa lim till plaketter som jag skulle lämna ut till eleverna som slutar på skolan på lördagen...det blev lite vin till kvällen och så det bästa av allt!! Vi gick in till den underbara butiken Nice.... ååååå vad jag ville ha i princip allt!!!! Det blev lite shopping även om jag blev tvungen att behärska mig lite!
En underbar liten plåtskylt med ett vackert motiv! Gör sig perfekt bland mina tennljusstakar... (jag är inte religiös, tycker bara att det är vackert!).
En fullkomligt underbar liten plåtask med vackert motiv! Miljögården förstås!!
Den sötaste lilla pillerasken med vackra rosor!! Visst är den helt underbar!!
Det lilla korset och de små madonnaberlockerna fick också följa med hem! Gick bara inte att motstå!!
Äntligen hittade jag den perfekta thepåse lådan!!! En underbar låda i zink....ååååå den är helt perfekt för oss!! Kommer från Miljögården så klart!!
och en sååå söt liten rulle med snöre....den var bara tvungen att få följa med oss hem!!

Skolavslutningen i går gick alldeles utmärkt bra! Kamrater som lämnar skolan för att det är dags att flytta till egen bostad och börja sina nya liv på daglig verksamhet.... det är alltid sorgligt mitt i glädjen! Kamrater som man har kommit nära och känner starkt för försvinner ur vardagen... Lycka till kompisar!!

Vi hann bara komma innanför dörren här hemma igår så blev vi bjudna på middag hos underbara Päivi! Vi utfordrade hunden, packade upp lite och sen for vi till Kvicksund....det är ju höjden av lyx!! När vi kom fram var middagen just klar! Bara att slå sig ner och njuta underbar middag i bersån....tack underbara Päivi!!

Varför skäms jag då?? Jo, nu ska jag berätta. Jag hade gjort upp med Lena i Örebro, som gör så vackra madonnor, att jag skulle komma hem till henne i fredags för att betala och hämta madonnor och kottar som jag beställt av henne... Gjorde jag det då?? Nu är jag alldeles röd om kinderna... jag glömde! Jag glömde att jag skulle hem till henne!!! Det är sååå pinsamt, jag skäms något så gräsligt!! Så gör man bara inte! När vi väl kommit hem till Eskilstuna igen var det ju full fart igen! Efter ett tag såg jag att jag fått SMS från Lena....som väntat på mig...Det finns inte ord för att beskriva hur mycket jag skäms!! Snälla underbara Lena, kan du förlåta mig??
Kram, Marita

6 kommentarer:

  1. Det är mycket och hinna med i juni, lite stressigt i speciellt första halvan. Är väl några mil du har och åka till Lena också, du kommer och bli så förtjust i hennes madonnor. Jag har köpt och gillar dom jättemycket. Fin butik den där Nice, och fina saker du köpte.
    Kram på natiomaldagen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Nice är min favvo!!!! Jag jobbar i det centrat också!!!!
    Ha en fin kväll!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!

    Vilken underbar Butik! många vill ha saker!
    Jag är säker på att Lena förlåter dig, verkar som jättefina saker du beställt, har hon någon blogg?
    Ha en fin vecka.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Kul med alla nya fynd! Låter som en underbar butik!
    Jag sålde själv Miljögårdens saker i min butik, mycket snyggt och till bra pris!

    Cilla♥

    SvaraRadera
  5. Vad trevligt ni verkar ha haft på avslutningsdagen för er dotter.
    Du har dessutom handlat en massa vackra saker så nu kommer du att få ännu finare hemma.
    Inte behöver du skämmas för att du glömt en sak, det gör jag hela tiden.
    Må så gott!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  6. Oj så mycket härlig shopping !
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera