söndag 27 juni 2010

Jag krymper....

Vägde mig i morse....vågen har definitivt blivit min vän! Jag har gått ner 33 kilo. Det känns himla bra faktiskt, även om det finns en del kvar som ska bort. Ett problem är att jag har lite dåligt med kläder...gallrade ut klädkammaren igår...tre fulla sopsäckar med kläder som ska skänkas till bättre behövande. Kvar blev det inte mycket...inte mycket alls faktiskt...det som blev kvar är kläder jag köpte för en dryg månad sedan och de börjar redan bli för stora....Missuppfatta mig inte, jag tycker att det är jättekul att jag krymper och att det känns och syns på kläderna, det är bara det att varje morgon när jag ska ta fram några kläder att ta på mig finns det liksom inga att ta på. Får nog ta mig en sväng till KappAhl och Lindex efter jobbet i morgon...
kram, Marita

12 kommentarer:

  1. Jag blir lika imponerad och avis varje gång jag går in här och läser hur mycket du har gått ner !!
    Men hur har du gjort , bara motion eller är det en mirakelkur *hoppas*
    Ja passa på och ut och shoppa bland reorna !
    Kraaam/Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej Marita!
    Jag hoppas att du också haft en fin midsommar och grattis till dig och maken.
    Vad romantiskt av honom att köpa 21 st rosor.
    Grattis också till dig som lyckats gå ned så många kg. Du är så duktig men jag förstår att det är jobbigt när du inte har några kläder att ta på dig. Det blir inte billigt med andra ord att gå ned så mycket i vikt.
    Vad härligt det lät med Rosengården i Nora. Dit skulle jag absolut vilja åka. Rosor är bland det bästa jag vet.
    Må så gott och du är förstås hjärtligt välkommen på torsdag kväll!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg, tack för att jag fick titta in.
    kram
    Hanna
    blommorifonstret.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Det är så kul att läsa när någon lyckas. Jag kämpar på här med min motion, fyra dagar i veckan. Tack och lov har jag en trogen följeslagare på mina löprundor, vår hund.
    Gör som jag sälj kläder på Tradera så kan du lägga pengarna på nya ;-)

    Cilla♥

    SvaraRadera
  5. Hejsan!

    Wow! vilket jobb 33 kilo vad du är duktig...och så skönt att slänga en massa för stora kläder o bara handla nytt....bra jobbat!

    HA en skön sommar!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  6. Vad kul men dyrt, men det är det väl värt.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du är! 33 kg är jättemycket och jag kan tänka mig att det är en härlig känsla att få handla nytt i mindre storlekar även om det förstås blir dyrt.
    Grattis även till dig och maken! Nora är en så mysig stad och ett ställe jag gärna vill tillbaka till hela tiden. Men Rosengården ska jag lägga på minnet, där har jag aldrig varit.
    Ha det allra bäst!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  8. Oj , bra jobbat!!
    Stort Grattis på er bröllopsdag! - Bra jobbat där också, 21 år är inte illa minsann!
    Hoppas ni hade en fin midsommar!
    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  9. Men oj vad duktig du har varit! Förstår att du och vågen är vänner!!!
    Ha de så gott.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  10. duktigt!! Jag hoppas att vi ses på lördag, då ska jag ta på granskarögonen:)

    SvaraRadera
  11. Vad du är duktig, det har gått så fort. Förstår att dina kläder blir alldelees för stora. KappAhl är bra tycker jag, där finner jag alltid något jag vill ha.
    Kram till dig
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  12. Du är verkligen duktig. Det är ett dilemma det där med kläderna, jag hade en period då jag rasade enormt i vikt 30 pannor, allt såg sjukt kul ut på mig. Å vad händer sen jo sakta tuggar man igen å nu är jag lite större igen, fast inte så farligt men om även jag skulle ta mig i kragen. Ha det gott. Kram

    SvaraRadera