torsdag 26 augusti 2010

Gräsänka....

Japp, jag är gräsänka i kväll! Maken kommer inte hem förrän i morgon sen eftermiddag. Det är jobbet...åker räkbåt med kunder... Helt ok för min del! Kan tycka att det är ganska behagligt att vara ensam hemma en kväll eller så! Så skulle jag inte vilja ha det så alltid, men så här sporadiskt passar mig perfekt!

Vad gör jag då? Efter jobbet åkte jag till polisen och beställde pass, mitt gick ut för flera år sedan. Eftersom vi har en Parisresa framför oss gäller det att vara redo!! Sedan for jag hem och gick ut med hunden i ösregnet...mindre mysigt! Men, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder...hu vad jag tycker illa om det uttrycket!! Klart som tusan att det finns dåligt väder!!! Och det har det varit i dag! Så det så!!! Pratade en stund med dotter Jenni i telefon, hon var också nästan ensam hemma...lilla Melker var hemma och han låg i sköna sängen. Hon var också rätt nöjd med sin situation! Nu går jag omkring och plockar och fixar...känner att jag behöver göra små rockader här och där med de fina madonnorna...ljusstakarna... osv. Det blir nog rätt bra.... Passar självklart på att dammtorka! Vart kommer allt damm ifrån??!! Herrejösses så lurvigt det var här och där!!! Känner för en liten ommöblering, sätta upp spont på köksväggen som jag vill måla vit, sätta upp fina hyllor lite här och där, köpa lite nya eller rättare sagt gamla fina möbler, måla om i sovrummet, måla om i hallen.... Nähä, nu får jag allt sluta drömma och fortsätta med att fixa och dona!!

Tusen tack för alla fina, underbara kommentarer ni har lämnat kära bloggvänner!! Det är sååå himla roligt att läsa!!!
Kramar från Marita

11 kommentarer:

  1. Hej Marita, javisst är det härligt att vara själv i bland, då kan man mer gå runt och fixa och greja på nåt vis. jag vill oxå göra små renoveringar jaa stora med för den delen men det gäller ju att mannen vill det oxå, jaa man är ju inte alltid på samma våglängd hihi. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  2. Godmorgon
    Håller med helt, är jätteskönt med lite egentid ibland. Skrota runt som man vill och äta när man vill. Håller helt med om uttrycket: dåligt väder/kläder också. När man står i ösregn och halv storm och ska försöka tex parera en båt då blir man rent för....ad om någon säger det uttrycket.
    Ser ut och bli en innesittarhelg nu, kan bli mysigt det också. Lite ljus, god mat och musik så är fredagen kirrad. Och du får ju hem maken idag.
    Ha en toppenhelg
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Kan vara väldans skönt att rå sig själv iblan..å få fixa om lite i lugn och ro;-) Hoppas du får en riktigt mysig kväll!!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt att ha ensam tid emellanåt....Känner igen mig i att drömma mig bort en stund. Vill också måla o göra om....Fniss! Hoppas att du får en skön helg, nu väntar vovven på en skogspromenad! Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Åh det låter som en perfekt dag/kväll!
    Ha en finfin helg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Ja visst behöver man lite egen tid ibland, men det är nog bara skönt för att man inte har det för ofta.

    Ha en bra helg, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  7. Hejsan.

    Du undrade över min vikskärm som jag säljer på Blocket.
    Annonsen ligger under möbler och inredning,Älvsborgs län.
    Vi begär 1 500 kr. för den, så får vi se om någon är intresserad.

    Jättekul att du tycker den är fin, vi kan behöva lite "beröm" så här i starten.

    Önskar dig en fortsatt fin helg,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  8. Håller med dig, kan vara riktigt skönt ibland att rå om sig själv.

    kram Mia

    SvaraRadera
  9. Mysigt med en ensam-hemm-kväll ibland! Det behöver vi nog alla någon gång då och då!

    Cilla♥

    SvaraRadera
  10. Skönt med liten egentid ibland även om man drömmer bort den ;-)
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera