tisdag 31 augusti 2010

Sommarens utflykter...

Nu när det känns höstigt ute är det så mysigt att titta på sommarens bilder.... Maken, yngsta dottern Linda och jag tog en tur till Kungsbyn i Västerås där de har en underbar butik där de säljer kött, ost, delikatesser och egentillverkade korvar. Man kan även fika där, så det gjorde vi förståss!! Korvar, ostar och underbar saffranshonung fick vi med oss hem... Utanför butiken som är en stor gammal ombygd lada gick det en gruffande gris och bökade runt i marken!!






På väg från Kungsbyn hittade vi ett annat mysigt ställe... Sköna Hem Butiken. En underbar butik där man kan köpa vacker inredning, vackra möbler, man kan få hjälp att inreda sitt hem - de har ett helhetskoncept. Dessutom har de ett café i ena delen av ladan (de huserar också i en ombygd lada). Där serveras endast hembakt kaffebröd som ägarinnan bakar varje morgon!!! Om vi hade vetat det skulle vi definitivt inte ha fikat på Kungsbyn.... Men vi köpte med oss en var sin kaka hem som vi mumsade i oss på kvällen!!!







Ja, det blev många bilder... Hoppas att ni orkade med dem alla! Det var så svårt att välja av alla härliga foton jag tog denna dag...Vad tycker ni om den ljuvliga blå dörren??! Jag bara älskar den! Hästkärran vid entren....underbar! Det stora glaspartiet i cafet...så underbart!! Dit kommer vi absolut åka igen, men då ska vi fika på plats!
kram, Marita

5 kommentarer:

  1. Åh vilket mysigt ställe!
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blå dörr! Så mysigt ställe oxå lagom långt bort från E-tuna! Fikat ser jättegott ut! :) Tack för din kommentar hos mig!..
    Keramikmuggarna har jag gjort själv men har inga till försäljning ännu tyvärr men hoppas på att kunna ha några att sälja längre fram..håller på att samla ihop lite nödvändiga prylar till det! :) Kram

    SvaraRadera
  3. Ni ser ut att ha haft en härlig utflykt. Det är så att snålvattnet börjar rinna när man ser alla härliga bilder på mat och kakor.
    Ha en härlig första hösthelg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. ååå vad jag blev inspirerad av ställena du varit på, älskar hembakt och inredning förståss. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  5. Åh, Jag älskar det jag ser.....Både inredningen,miljön och mycket att "stoppa i mun"...Fniss! Ha en skööön söndag! Kram Therese

    SvaraRadera