fredag 20 augusti 2010

Loppisfynd och bullbak

I veckan for jag och dottern till Pingstkyrkans loppis...det var ett tag sedan jag var där så det var riktigt kul! Det blev några fynd!

Ett underbart vacker virkat överkast för enkelsäng...såååå fint! Det kostade bara 50 kr!!! Kan inte fatta att ingen annan hade hunnit före! Den har jag lagt i soffan och använder som filt.


Vackra träskopor...jag bara ääälskar sånt! Dessa kostade 5 kr styck!!! Inte kan jag låta bli dem då inte!

Två superfina sockerkaksformar, Nils Johan. Jag har visserligen redan en i den modellen med handtag på, men de är helt suveräna och med ett pris om 5 kr per styck finns det ju ingen anledning att inte slå till! Eller hur?

Ett vackert uppläggningsfat från Gefle porslin. Superfint! Inte heller något jag blev ruinerad på, 15 kr är ju inget att klaga på!

Ett underbart mått i pressglas! Ja, ni gissar rätt! Den var också billig, 5 kr.


En blekblå liten keramikskål. Bilden blev inte så bra, färgen kommer inte fram riktigt, men den är jättefin och kostade mig 12 kr.

Efter alla dessa fynd blev jag så inspirerad att jag ställde mig och bakade kanelbullar!! Det var länge sedan sist kan jag säga!!! Maken undrade om jag kom ihåg hur man gör.... suck!!!


Mums vad goda de blev! Nog kom jag ihåg hur man gör allt...det är som att lära sig cykla! Har man en gång fått kläm på det sitter det i ryggmärgen!
kram, Marita

16 kommentarer:

  1. Åh vilka underbara fynd!
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  2. Tacka vet jag pingstkyrkan. Där kan man göra finfina fynd till en billig peng. Fina saker hittade du också, vad roligt!!


    Åååå en nybakad bulle, jo jag tackar. Mmm. Gott. Har du en kitchen aid din rackare? Funkar den bra?

    Kram Madde

    SvaraRadera
  3. Mums.... vilka fynd...

    Kramar till dig

    SvaraRadera
  4. Vilka toppenfynd. Bullar det är ju aldrig fel hihi.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så är det verkligen, KitchenAid är så snygg och gör halva köket, haha.. Kram kram Madde=)

    SvaraRadera
  6. Vilka fynd! Och vilka smaskiga bullar du bakat med så fina redskap!

    Cilla♥

    SvaraRadera
  7. Åh vilka fina fynd och så goda bullarna ser ut! :) Härligt med loppis! Tack för din fina kommentar hos mig om mitt skrivbord! Kram :)

    SvaraRadera
  8. Mums, jag kan känna den goda bulldoften ända hit....Fina fynd också! Må så gott! Kram Therese

    SvaraRadera
  9. Nog gjorde du fynd alltid, här ska det oxå bakas, en 200 bullar...har östgötadagar första helgen i september och då kommer massor utav folk, ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  10. vilka härliga fynd du har gjort Marita, gillade speciellt pläden och priset!! Ja vad ska man säga, nästan gratis. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  11. Eller hur... Den lägenheten hade så fint ljus över sig också.. Lovely! Kram

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!
    Men vad roligt med så många fina fynd, man blir ju alldeles lycklig!!!
    Å bullar...undra om jag minns....det var ett tag sen....
    Ha de så gott.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  13. Tack Marita, det värmer. =)
    Hörrö du, finns det någon bulle kvar till mig nu eller???

    Hihihihi =)
    Kram Madde

    SvaraRadera
  14. Helt underbara loppisfynd! Ja men du måste ju ha hoppat jämnfota upp för brostegen =D Förstår att du kastade ihop en deg!
    Alltså de där bullarna ser sååå goda ut!

    Kram Anita

    SvaraRadera
  15. Hej hopp!

    Vilka fynd ! och din köksmaskin... vill ha!!
    Tänk vad man känner sig rik när man har en hel brödkorg fylld med nybakade bullar.
    Ha det gott.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  16. Åh, jag vill också ha en KitchenAid! Gärna äppelgrön :)

    SvaraRadera