måndag 16 augusti 2010

Mer kök...

Innan jag börjar plocka om i köket igen är det bäst att jag visar bilder som jag tog när jag fixade och plockade om senast...



Den vita dörren till vänster går till mitt underbara skafferi som maken byggde när huset byggdes!! Porslinsho hade jag längtat efter i många år så lyckan var stor när jag äntligen kunde sätta in det i vårt nya kök! Nu när jag lägger in bilderna ser jag att jag redan har hunnit ändra om lite sedan bilderna togs...för ett par veckor sedan!! Fniss, lite hopplös är man väl i alla fall då!

Den här veckan har jag semester! Den tillbringar jag med vår underbara dotter Linda och vovsingen. Det gäller att passa på att njuta Lindas sällskap innan skolan börjar nästa vecka får då blir hon kvar i Örebro i två veckor....kul för henne, men saknaden och tomheten här hemma blir stor efter en härlig sommar tillsammans!!

Idag har jag tvättat den ena soffans klädsel. I morgon får jag ta nästa....det tar sån plats att hänga klädseln på tork så det får bli en soffa i taget. Ska bli riktigt skönt att få dem rena och väldoftande igen!
Ha det så gott alla underbara vänner!
Kram, Marita

17 kommentarer:

  1. Vilket underbart kök! Love it!

    SvaraRadera
  2. Du har det så fint i köket, det ser så himla hemtrevligt ut!
    Ha en riktigt skön semestervecka, njut av ledigheten och rå om dottern.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Oh Du, vilket jättetrevligt charmigt kök....förstår att det är roligt att plocka omkring och dona i det!!!
    Visst blir det tomt när barnen åker..Glädje åt sista veckan med dottern!! Kram //Karina

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Vilket fint och mysigt kök du har, visst blir det gärna så att man flyttar runt och gör om nästan hela tiden och då känns det nästan som att man har nya saker fast dom bara har en ny plats.

    Ha det så bra och njut av din lediga vecka, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  5. Ååååå men jag blir ju sååå avis. Vilket kök!!! Vill ha vill ha vill ha!!!! Så fint!

    SvaraRadera
  6. Ååå vilket fint kök du / ni har !
    Förstår att du vill pynta om och prova nytt !
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  7. Vilket underbart kök ni har och mysigt med en semestervecka.
    Ha en riktigt härlig dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  8. Japp, igår fick jag punka på cykeln så nu skall en ny införskaffas!!! Hääärligt, hihi! Kram Madeleine

    SvaraRadera
  9. Vilket mysigt kök ni har!
    Precis som du skriver så gäller det att fotografera när allt är tipp topp. Hemma hos oss gäller det sekunder ;-)

    Cilla♥

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Vilken ombonat och mysigt kök du har!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  11. God morgon, jag köpte min scarf på Åhlens i Göteborg, den är från Esprit så du kan säkert hitta den lite överallt.

    Ha en bra dag, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  12. Du har ett jättefint kök, och vedspis, det som är så mysigt. Ser att du har en ställning i taket till grytor, det gillar jag. Blir en sån där härlig lantlig känsla i köket. Och visst är det kul och flytta runt lite saker ibland.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  13. Ja, positiva tankar är grunden till all förändring!!! Så bra sagt. Visst kommer jag att uppnå mina drömmar alltid.

    Visst är skrinet vackert. Jag mailar dig.
    Kram =)

    SvaraRadera
  14. Ps. Vad har du för mail förresten?
    =)

    SvaraRadera
  15. Hejsan och tack för hälsningen!
    Måste bara påpeka att det alltså inte är min lekstuga på bilderna, det fanns länkar till ägarinnans blogg där.

    Vilket jättemysigt kök du har!!
    Måste ta och kika lite mera :)

    SvaraRadera
  16. Hej vännen!
    Hoppas allt är bra med dig och att din sommar varit skööön!
    Äntligen har jag kommit igång o bloggat, efter ett långt datorhaveri.
    jag lånade Wilmas dator för att uppdatera mig menb eftersom den är så gammal o seg så skulle det tagit flera veckor att svara på kommentarer på den...fniss!

    Vilka fina bilder du bjuder oss på!
    Det är alltid kul att kika in i kök, eftersom det oftast är husets hjärta!
    Det ser både hemtrevligt o ombonat ut! Önskar dig en Trevlig helg! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  17. Vilket härligt kök så ombonat och lantligt och fint.
    Ha en bra fredagskväll!
    Kram Anette

    SvaraRadera