fredag 13 februari 2009

Oj, det var länge sedan...

...länge sedan jag skrev! Veckan har gått fort. Idag efter jobbet hade vi en liten fest som storchefen ordnat. Smarrig mat och trevligt sällskap! Det är aldrig fel.
I onsdags bjöd min närmsta chef hela arbetsgruppen på paj, sallad och massor med vin. Gott! Till kaffet fick vi en underbart god kladdkaka och mjukvispad grädde. Inte så tokigt!
I går fick vi ett så tråkigt besked, våra underbara vänner i Kvicksund som skulle åka till Uppsala idag och sätta in ett befruktat ägg i livmodern behövde inte åka.... det hade inte lyckats med befruktningen. Mitt hjärta blöder mer er! Jag känner er sorg och ledsenhet ända hit... skulle vilja ta er båda i famnen och krama o krama hårt hårt. Väcka er och säga att det bara var en ond dröm... Men jag tror på er som föräldrar, jag är så säker på att det kommer att lyckas nästa gång... vi alla som bryr oss om er får förena vår tankekraft så att det lyckas bättre nästa gång.
M håller på och packar för fullt här hemma. Men vad rörigt det blir med flyttkartonger! Nåja, det är ju bara ett par veckor kvar så jag ska nog stå ut.
Idag kom L hem, mysigt! Nästa vecka är det sportlov och då ska hon få vara hos sin mormor, det är tur att vi har henne! L tycker så mycket om att vara tillsammans med mormor.
Nu ska jag krypa upp i soffan och värma mig. Var just ute med Dodge på en kvällsrunda, attans vad kallt det var! Men otroligt vackert, en alldeles stjärnklar himmel vars ljus reflekterar sig i den vita snön!!
kramar till er alla! Vi hörs igen!

1 kommentar:

  1. Tack för tankekraften....det kanske är det som får livet att gå vidare. Jag ska jobba idag för första gången på över en vecka vilket innebär smärtfri! ps. Vi glömde skicka med ölglasen sist till Micke! kramar från oss.

    SvaraRadera