söndag 22 februari 2009

ska städa...

men attans vad det är trist att städa!! Nu har jag alltför länge ignorerat allt damm och elände, nu finns det inga ursäkter längre. Det är bara att plocka fram skurhinken och sätta igång!! Om inte feber och snuva är ursäkt för att inte städa... men ska karlstackarn behöva göra det också?? Han har skottat snö som en tok, spolar bort stoppet i avloppsrören till bajstanken. Kanske lite mycket begärt att han ska fixa städning av hus också... hmmm.
Pratade med min fina vän i Kvicksund, hon har en helt galen chef på jobbet! Trodde jag hade den värsta man kan tänka sig, men inte då, hennes är värre! Att en människa ska få förpesta tillvaron för så många människor utan att det händer något, helt otroligt! Hon skulle aldrig suttit säker på sin tjänst om det varit i den privata sektorn, men landsting, stat och kommun - då kan du som chef bete dig hur illa som helst!!
Sådär ja, nu vaknade sonen till liv. Det kan man kalla sovmorgon, kliva upp halv fem på em!!
Om en vecka ska sonen flytta till egen lägenhet och han har bara packat allt nytillskott och sånt som han fått från våra lådor och skåp! Ska bli intressant o se om han hinner packa allt till fredag, tror inte jag i alla fall... men han får gärna överaska mig!
Sedan börjar det roliga arbetet med att fixa till hans rum till barrum och "gamla" barrummet till matrum!! Skitkul faktiskt! Enda nackdelen är att det kommer att gå lös på en del pengar då dörrhål ska slås igen, nytt dörrhål ska tas upp, fönster ska inhandlas och sättas in, nya tapeter i båda rummen, en bäddsoffa till barrummet.... oj oj oj, det blir inte billigt inte! Men det kommer att bli kanonbra.
Snart är det dags för middag, lax i saffran står i ugnen och smaskar till till sig, riset i kastrullen står på spisen och sväller. Ska bli spännande då det är ett nytt recept på laxen. Tyvärr inget vin till maten, det tog slut igår... attans!
I morgon är det jobbardag igen, L ska till Örebro. Innan dess dvs ikväll ska jag fålla upp byxorna vi köpte till stumpan igår. Hon har ju alldeles för korta ben, eller är det butikerna som bara tar in byxor för personer med ganska lagom långa ben? För min del är de oftast lite korta och för L lite för långa... Någonting för klädbranchen att fixa till tycker jag. Attans, jag måste sätta på en maskin tvätt också!!!
Ha en skön söndagkväll!

1 kommentar:

  1. Tack gumman för ditt stöd. Nu på morgonen har jag tagit kontakt med alla berörda parter och det känns som 1-0 till mej just nu. Det löser sig till slut. ha en trevlig arbets vecka med chef rankad 2.

    SvaraRadera