måndag 9 februari 2009

Vilken bra helg det blev!

Helgen blev riktigt bra måste jag säga. Lördag, god låååång frukost, till IKEA med maken och sonen som behövde inhandla en del grejor till nya lägenheten. Det blev lite till oss också, maken blev inte förvånad... Sen hann vi bara komma hem så ringde J och frågade om vi ville följa med henne och hennes make på bio, så klart vi ville! Det blev Seven Pounds med Will Smith, så himla bra! Den kan jag verkligen rekomendera!! Strax efter att vi kom hem fick vi strömavbrott, så det var bara att krypa i säng.
Söndagen startade också bra med en smarrig frukost i lugn o ro. Sen åkte maken o jag o tvättade bilen, tog en tur till nyöppnade K rauta, en sväng till blomsteraffären och konditoriet i Tuna Park. Sedan for vi hem till våra fina vänner i Kvicksund och tog en mysig fika. Passade på att fira R´s födelsedag och namnsdag samt P kommande födelsedag. Fiffigt när man kan göra allt på en o samma gång! Vem vet, kanske katterna o hunden också har haft födelsedag eller namnsdag!
;-)
Vi ringde o pratade med L, hon hade inte haft tid att ringa på hela förra veckan! Upptagen tjej det där. I helgen hade hon kollat på hockey på TV, det tyckte hon var helkul!! Vart nu det intresset kommer ifrån... vi kollar i princip aldrig på sport på TV, njjaa vi gillar att titta på speedway o friidrott förstås.... På fredag kommer hon hem. Ska bli skönt! Då ska hon iväg till frissan och snygga till sig.
I stegtävlingen på jobbet har vi kommit fram till Singapore, vi kom fram som tredje lag (av sex). Jag är riktigt nöjd med mina lagkamraters insatser. På fredag ska storbossen bjuda på fest för att vi har nått ytterligare delmål, ska bli kul! På onsdag är det fest med arbetslaget, lillchefen bjuder för att vi är så himla bra!! Då skulle hon egentligen behöva bjuda mest varje dag.... :-)
Nähä, nu är det dags att kura upp sig i soffhörnet, njuta av tända ljus o lite smarrig Ramlösa.

1 kommentar:

  1. Låter som en helspäckad helg. Jag och Rickard tackar så mycket för den goda tårtan....jag åt upp resten själv,skäms faktist för det men jag var ju sugen!!!I fortsättningen tycker jag att ni kan komma med likadan tårta varje gång någon här har namnsdag eller fyller år...dumt att slå ihop det så där. Det blir så få tårtor på det sättet. :)

    SvaraRadera