söndag 1 februari 2009

Äntligen vinst!

Mamma och jag spelar på travet på lördagar och äntligen har vi vunnit! 5 rätt ger 17 kr... man får hoppas att det är många femmor!! Hopplösa hästkrakar som inte kan springa som vi har tippat att de ska!!
Det är så härligt med helger, en lååång god frukost med familjen medan elden sprakar i vedspisen... kan det bli så mycket bättre? När allt är avdukat tar maken och jag en var sin mugg kaffe i burspråket i vardagsrummet.
Idag är jag så himla sugen på att åka till IKEA, det är jag dessvärre ensam om. Varken maken eller L vill åka dit, så det blir väl till att låta bli då. Jag håller på och bearbetar M att han måste åka dit och handla till sin lägenhet, han är inte helt lätt att få med på de tankarna... konstigt!
Ny arbetsvecka i morgon igen, helgen går verkligen fort! Ska på kurs i Stockholm på tisdag om hot & våld, blir nog bra. Sedan blir det till att hjälpa M att fixa telefonabonnemang, el och hemförsäkring... måste kolla lite priser o sånt innan. Ska lämna in tapetpärmen till Akelius i morgon och lämna besked vilka tapeter M vill ha. Hoppas han får omtapetserat i alla rum. Det skulle bli så himla snyggt då.
Idag blir det väl som vanligt en massa tvättande o fixande inför nästa vecka. Tänkte kolla med våra vänner i Kvicksund om vi kan komma över på en fika nästa helg. Det var ett tag sedan vi var där. L har en kvarhelg i Örebro nästa helg, så vi är barnlediga!!
Nu ringde en kompis och frågade om vi vill följa med på Ålandskryssning v10! Kul! Såklart vi vill!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar