fredag 29 juli 2011

Arbete pågår...

Himmel vad dagarna går fort!! Det är ju en hel vecka sedan jag gjorde något inlägg...har liksom inte hunnit med! Maken och jag har kämpat med vår tomt. Vi har anlagt grusgångar som ska skapa "rum" i vår trädgård. Det har varit en hel del slit då det är totalt 200 meter gång...drygt 14 ton grus...Men oj vad vi är nöjda!! Helt klara är vi inte med gångarna då vi måste hämta några lass grus till, men i stort sett. Så jag tänkte ni ska få se hur det blev.



Här och där syns det lite mindre välskötta partier på vår tomt...dessa får jag be er att inte titta så noga på! Vi har inte hunnit fixa till dem ännu, men de är på gång! Där det står en "stolpe" i mitten ska vi fixa någon slags pergola med klättrande rosor, clematis och lite annat vackert... Återkommer med bilder när vi har kommit lite längre!
kram, Marita

7 kommentarer:

  1. Så vackert och fantasifullt!
    Ha en fin dag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hej vännen =) Jag hoppas att allt är bra med dig?
    Ni arbetar ni också men det är skönt när det är gjort nu innan hösten kommer =)
    Här hemma har bloggandet legat på vila några dagar nu när vi äntligen fick chansen att måla om vårat hus Vitt.
    Så nu är vi äntligen klara och ute regnar det idag så då passa jag på att besöka er andra fina människor =). Jag hoppas att du får en underbar helg och att du är rädd om dig tills vi hörs igen Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Oj, vilket arbete!

    Men mycket fint blir det.
    Ska bli spännande att se det färdiga resultatet.

    Ja, inte blir det bloggande speciellt ofta......verkar som det är många som prioriterar annat just nu.

    Ha en fin helg,
    Stor kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. hej marita
    tack fr din glliga hälsning ;) ja visst är de skönt med ledighet o man vänjer sig snabbt.. hoppas du ändå tycker de är ok att börja vardagen igen.
    kram pia

    SvaraRadera
  5. Oj oj, där har ni en trädgård att bita i :) Men vad kul att få skapa. Längtar så efter när jag kan göra det.
    Hoppas vi får följa utvecklingen?!
    tack för dina snälla kommentarer :)
    Önskar dig fortsatt bra helg, kram

    SvaraRadera
  6. Blev ju jättefint :) Vill tipsa om min sommartävling jag har på min matblogg, vore jätteskoj om du ville vara med och tävla :)

    SvaraRadera
  7. Oj, vilket arbete ni har lagt ned! Jag förstår att det har tagit tid - men ni kanske har fått en hel del armmuskler under tiden? :-D

    Vilken tur du har som har en så bra färgaffär som kan konsten att blanda färg.. det har ju då inte jag. Suck!

    SvaraRadera