tisdag 12 juli 2011

Fyndat på auktion!

I söndags var jag på auktion tillsammans med min mamma. Som vanligt gjorde vi en del fynd, men jag tror min mamma var mer köpsugen än vad jag var! Vill ni se mina fynd? Det blev glas...jag är ju helt såld på glas, behöver inte ett enda till, men kan liksom inte låta bli! Soppskålar, inte heller någon bristvara i vårt hem...men de var ju både fina och billiga! Sockerlåda, porslin....ja, är det något jag verkligen inte behöver mer av så är det porslin! Just nu står allt på matsalsbordet och väntar på att jag ska trolla fram en plats i skåpen...blir inte lätt!! Fler skåp kanske....vart jag nu ska ställa dem....fullt på den fronten också! Oj oj oj!!!










Hur ska man kunna låta bli dessa underbara glas med små stjärnor överallt? Udda glas, ja visst! Jag gillar det! Kostade mig ynka 40 kronor!! Porslinet, de söta uppläggningsfaten och såssnipan...30 kronor gav jag för dem!! Soppaskålarna, 30 kronor! Sockerlådan fick jag betala lite mer för, den kostade 140 kronor! Visst har jag fyndat!!
Kram, Marita

5 kommentarer:

  1. Hejsan.

    Kul att se dina fynd....visst måste man passa på när det bjuds så billigt?

    Glasen med stjärnor...sååå fina...

    Ha en fin kväll,
    Kram Aneli

    SvaraRadera
  2. Javisst har du fyndat! Vissa saker bara måste man ha trots att utrymme (och egentligt behov) saknas...*ler* Sockerlådor brukar ju vara dyra men här brukar dom gå för över 300 kr så jag tyckte det var ett fynd det med! Vill ha!

    SvaraRadera
  3. Så kul at gå på auktion! Jättefina fynd du gjorde. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Väldigt fina fynd!
    Men visst, kan man lika gärna göra egna saker istället för att köpa är inte valet svårt :)
    Kraam

    SvaraRadera
  5. Härligt med auktion! Kul när man hittar så fina fynd!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera