fredag 15 juli 2011

Mysfika!

Ja, inte vet jag hur ni andra har det på sommaren, men nog tycker jag att man fikar betyyyyydligt mer på sommaren än någon annan årstid!! Allt smakar ju så bra när man får vara ute och äta & dricka! Så är det ett underbart sätt att umgås... Så jag tänkte visa lite bilder från när maken, yngsta dotter Linda och jag var ner till Rademachersmedjorna och fikade här om dagen, då sken solen vilket den inte gör idag inte! Vi passade på att strosa runt lite bland de gamla vackra husen och den underbara miljön. Shopping hann jag också med i den underbara butiken Inwhite...










Kram, Marita

14 kommentarer:

  1. Instämmer! Det blir mycket fika under sommaren, men gott är det! :)

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  2. Hej Marita!
    Vilka fina bilder på dig och din familj i den vackra miljön på Rademachersmedjornas område.
    :))
    Visst är det fint där och nog så bra som Marys. Jag håller fullständigt med dig om att det är dyrt och att man får vänta länge men den här gången var det inte så mycket folk så väntetiden var ok.
    Du är hjärtligt välkommen till mig någon dag när du har tid.
    Må så gott och ha en fin helg!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Fika det är det göttaste som finns...kaffet blir ju så mycket godare också tycker jag..
    Ser gott ut ditt fika..Kram Karina

    SvaraRadera
  4. Halloj Marita!

    Det ser ut som om att ni hade en härlig dag tillsammans. Det var ett litet tag sedan sist och här hade jag massor av inlägg att ta igen. Jag har varit lite seg med att blogga, vem vet, kanske håller jag på och avbloggifierar mig, hihi...

    Vilken bra idé att skärma av din kreativa hörna. Hade ingen aning om att de hade en så fin skärm på IKEA. Finns den i ordinarie sortiment!

    Ha det nu så skönt och NJUT av sommaren!

    Kram Anna-Lena

    SvaraRadera
  5. Nu hittade jag skärmen, Ekne. Den är visst en nyhet och jag som har köpstopp!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Å så mysigt det ser ut!

    kram Mia

    SvaraRadera
  7. Vad kul att du också skrev om fika idag! Att åka iväg och fika är inte dumt det heller. Ser ut som er fika är supergod!
    Ha en mysig helg!

    Cilla♥

    SvaraRadera
  8. Hihi, visst blir det myyyycket fika så till hösten rullar man väl fram...å vilket mysigt ställe ni hittat! Härliga bilder!

    Ha det gott!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  9. Hej där!
    Tackar för hälsningen hos mej och kan inte låta bli att dra på munnen när du beskriver din taktik gentemot maken!:) Jag har en känsla av att det ofta blir som du vill- även om det kanske tar lite tid! Så....ge inte upp med hallonen! Och mina sprider sej INTE!
    Ha en fin lördagskväll!
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Hejsan.

    Tack för din omtanke!
    Den värmde gott.......

    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  11. Åhh vad härligt det är när man hittar nya mysiga bloggar =) Hit kommer jag absolut igen och du har nu en ny följare =) Hoppas att du ha en underbar söndag Kram Tina

    SvaraRadera
  12. Vilken mysig lantlig miljö! Själv är jag inte så mkt för fika ute faktiskt, jag är för upptagen med att kolla in shoppingfynd kanske?! ;-D
    Hoppas att det har slutat regna hos er nu. Här skulle det regna både idag och igår, men SMHI glömde visst att tala om det för vädret för här är det strålande sol!

    SvaraRadera
  13. Tack! Det var väldigt enkelt att göra skärmen, precis i min smak då tålamodet kan tryta snabbt hihi.
    Vilka fina hus och miljön.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Tack för din varma hälsning..är fortfarande väldans tufft...kommer nog att ta sin tid..

    Nog smakar fika extragott på sommaren..ha en bra dag, kram

    SvaraRadera