måndag 18 juli 2011

Det gäller att hålla igång maken!!

Vi har några uteprojekt på gång här hemma...jag är väääldigt bra på att tänka ut ideér! Maken föredrar att vi gör en sak i taget...men så blir det sällan då jag kommer på så hiskeligt många...
Ett stort lass med jord väntar på att få skapa rabatter....Grusgångar ska anläggas lite här och där över hela tomten...Altan snickras det på för fullt...

Ni anar inte vad jag får slita för att tänka ut alla ideér...! Inte en lugn stund, hjärnan bara tänker ut än det ena och än det andra! Jaja, maken får ju också slita förståss för att förverkliga mina ideér...eller för att stoppa mina påhitt!! Fniss! Han är underbar han som står ut med mig och mitt överaktiva huvud!! Bilder på alla projekt kommer när det är klart!
Kram, Marita

7 kommentarer:

  1. haha ja du det lät alldeles perfekt det där.. håll igång maken du:) Jo betong.. det är grejer de.. jäklar så kul.. du måste helt enkelt testa.. har du panduro i närheten så finns det finbetong på tre kilo där..ca 70 80 kronor.. om det inte är rea förstås.. finbetong som man köper i säckar..jag har köpt på byggvaruhus en säck 25 kilo.. ca 60 kronor och jag kan lova att det går åt:) Jo formar det ser man över allt.. går nog att gjuta i allt... läs du på nätet.. där finns mycket och roligt att lära.. testa vettja:) ha en bra dag.. kram..Pia

    SvaraRadera
  2. Vitt golv vore jättefint. Vore jag själv i bestämandet så hade jag valt det. Men Gubben i huset gillar inte vita golv.

    Ibland måste man se hemmet med andra ögon för att man ska trivas :)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja vi har väl alla drömmar och planer men gubbarna bromsar alltid oss lite min vill också göra en sak i taget och det e kanske bra för jag själv e en som börjar med nya projekt hela tiden...

    SvaraRadera
  4. Hahaha... :) Hos oss är det tvärtom - jag som får stoppa maken till att starta massvis med projekt och istället se till att han slutför dem.... ;)

    Kram Daniela

    SvaraRadera
  5. Kikar in så här på morgonkvisten för att säga:heeeej!! kram Madeleine :)

    SvaraRadera
  6. Hej Vännen =) Vad ni är duktiga =)
    Här är vädret inte lika roligt för att kunna måla men hoppas att solen snart kommer till oss så man kan få slutföra sina projekt.
    Jag hoppas att allt är bra med dig vännen =) Och jag vill snart höra ifrån dig igen Kram Tina

    SvaraRadera
  7. Ha, ha, ha..... Nu skrattar jag gott för mig själv.
    Känner en till som har väldigt lätt för att komma på en himla massa idéer! Vi har krattat grus den här veckan så det stod härliga till, men det blev väldigt bra till slut så det var värt jobbet.
    Ha en fin helg!
    Kram Mia

    SvaraRadera