lördag 27 juni 2009

Är det dags???

I förmiddags ringde Jenni, hon undrade vad vi har för planer för dagen. Hon har regelbundna värkar var 7:e minut..... tänker han komma nu lilla Melker?! Hon ska gå till gamla stan på rea tillsammans med lilla Emma, kompis Madde och hennes Vilmer.... det kan bli en kämpig promenad! Micke ligger hemma och sover, han har jobbat natt. Så nu är vi på helspänn att det är dags att åka och hämta Emma, hon är redo för hämtning, hon har packat sin övernattningsväska! Lilla sötisen! Vilken tur att vi var över till Jenni och Micke igår med Melkers nalle! Den måste ju med upp till BB. Jag hoppas verkligen för Jennis skull att det inte är falskt alarm, hon är helt slutkörd. Så enormt svullen om fötter, ben och händer! Ont mest överallt, kan inte sova på nätterna dessutom denna värme.... Min älskade lilla flicka, måtte han komma nu din lilla pojke.

Blir lite svårt att fokusera på något vettigt just nu. Har just passat på att duscha Dodge, det var välbehövligt!! Han var så duktig. Gick helt självmant in i duschen, var samarbetsvillig hela tiden, skakade av sig vattnet flera gånger så jag blev blöt och fin om tröjan... Det bästa med duschen är nog godiset han får efteråt... han springer raka vägen till skafferiet och är så förväntansfull! Det blev två stora nävar av levergodis!! Nu ligger han och slickar sig torr och känner sig så himla snygg!

John, min underbara make håller på att lasta släpan med bråte som ska till tippen. Han är så himla flitig min lilla älskling! Tror han är lika nervös som jag är gällande Melkers eventuella nedkomst idag... Spännande!!

Nu ska jag sent om sider kliva in i duschen och tvätta av mig själv denna gång! Det ska bli skönt, sen blir det väl ett pass i tvättstugan... det är konstigt vad tvättkorgarna fylls på fort... behöver vattna ute, rensa ogräs... I natt när jag var ute med Dodge, han var dålig i magen, såg jag att det hade kommit en himla massa ogräs i planteringen vid vår lilla damm. Där börjar karpaterklockorna slå ut, jättefint! Både de vita och de blå. Jag var tvungen att gå runt tomten med vovven för han hade tidigare på kvällen fått syn på en grävling på vår tomt och vår lite puckade hund trodde att den stod kvar på samma ställe.... vilket den naturligtvis inte gjorde. Dodge blev mycket förvånad och var då tvungen att få kolla av hela tomten... vad gör man inte för att få lite nattro! Så när vi kom in vid 03,40 fick jag äntligen lite lugn och ro så att jag kunde sova. Suck! Tur att det inte är jobbardag idag!

Kramisar! Nästa gång jag skriver kanske jag har blivit mormor igen!!!! Pirrigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar