tisdag 9 juni 2009

Nattlig promenad i morgonrocken...tjusigt!

I natt väckte Dodge mig kl 03.00... han var kiss och bajsnödig! Eftersom jag inte var så sugen på att ta rätt på stinkande högar på morgonen var det bara att kliva ur sängen. På med tjusig fleecmorgonrock, röd med gråa detaljer samt en massa färgfläckar på, och ett par raffiga tygskor, håret spretade åt alla håll, mascaran som jag inte orkat tagit bort innan jag gick och la mig låg nu helt snyggt under ögonen... snyggt helt enkelt! Det var lite småkallt ute, men vad fåglarna kvittrade! Rådjuren sprang över åkrarna och skällde så att det ekade, hararna skuttade åt alla håll o kanter! Det blev lite stressigt för Dodge som inte riktigt visste hur han skulle kunna kissa, bajsa och jaga både hare och rådjur på samma gång!! Vilken fantastisk doft det var ute, vindstilla, lätt fuktigt, dikena fulla med blommande blommor som spred en underbar sötma! I det läget hade jag kunnat stanna ute hur länge som helst, lite kallt bara. Väl inne igen var Dodge hur pigg som helst, han tyckte vi skulle umgås i stället för att låta mig sova. Så idag är jag trött!
När John hade morgonrastat Dodge innan han skulle fara till jobbet smet hundskrället! Han for iväg i en hiskelig fart. John åkte en bit med bilen för att se om han kunde hitta eländet, men inte! Så det var bara att sätta fart och bli klar med morgonbestyren för att ge sig iväg och leta. Ville absolut inte åka till jobbet och ha honom springa omkring hur som helst! Efter en stund kom han farande när han hörde vår bil, han älskar att åka bil, så det var bara att kliva ur och öppna bagageluckan så hoppade han in, sååå smutsig!! Han var helt slut! Men nog orkade han krångla med mig när jag skulle ställa honom i rastgården... skrälle!

I lördags var det skolavslutning i Lindas skola i Örebro. För första gången sedan hon började där kunde vi inte sitta ute och fika, attans vad kallt det var! Men vad gjorde väl det när vi fick umgås med alla trevliga elever, föräldrar och all personal! I år var det 4 elever som tog studenten! Det är så dubbla känslor, roligt för eleverna att få gå vidare i livet samtidigt som det är väldigt sorgligt att ta avsked. Vad hjälper väl löften att vi ska hålla kontakten när vardagen sätter in och man knappt har tid för familjen?
Efter avslutningen åkte vi till Jenni och firade henne på 26 års dagen. Tänk vad gammal hon har blivit mitt förstfödda barn! Där blev vi bjudna på tacos och underbar jordgubbstårta, mums! Tack underbara dotter! Barnbarnen var hemma så man fick en liten mysdos med dem också! De är så fina och underbara! Snart kommer nästa barnbarn, lilla Melker! Igår var jag till Lindex på lunchrasten och handlade lite gulliga kläder till den lilla plutten! Han har redan en full garderob!

Nu håller min underbara make på att dammsuga vardagsrummet. Det är en hel del "smulor" från hundens tuggben överallt! Visst är han gullig min lilla raring (maken alltså)!! Nu måste jag ta ut hunden på en liten runda innan Linda ska duschas och innan testunden.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar