tisdag 23 juni 2009

Bröllopsdag

Idag för 20 år sedan var det midsommarafton och John och jag gifte oss! Åren har gått otroligt fort! Som vanligt har vi inte planerat in någon romantik inte... Dagen började med att jag for till jobbet (trots semester) för att vara med på ett möte, sedan gick jag och kollega Ulrika för att handla present till kollega Lindas nyfödda lilla pojke. Sen for jag hem och tog en kopp kaffe med John och Linda. Då börjar maken och jag att diskutera om vi ska äta ute på restaurang för att fira... som vanligt blir jag tråkig och tycker att vi kan äta gott hemma.... vi funderar på om det finns någon god mat man kan beställa för att ta hem och äta. Varför vill jag äta hemma??? Jo, för det första har vi Linda hemma, det funkar bättre för henne att äta hemma, för det andra vill jag inte känna mig stressad på grund av hunden som får förvisas till rastgården, men viktigast av allt - om vi ska kosta på oss riktigt god mat på restaurang (det är svindyrt, vi talar om ca 400 kr/person då tillkommer kostnad för dryck!!!) är det väl inte för mycket begärt att vi ska dricka gott vin till. Eftersom vi bor på landet, det finns inga kommunala förbindelser och det är svindyrt med taxi återstår bara att äta hemma. Dessutom har vi världens finaste altan med en underbar utsikt över hästhagar och åkrar, vad mer kan man begära? Så nu har John åkt till Hammartorp kött och fisk för att köpa gott kött, de har visserligen inte öppet idag men han har goda kontakter där. Det blev kalvfilé som vi ska grilla med en smaskig marinad, rostad färskpotatis, champinjoner (Linda älskar champinjoner!) samt ev rödvinsås. Gott! Till dessert har John och Linda bestämt att de ska göra vaniljpannacotta, mums!!!

Till kvällen blir det sedan Allsång på Skansen, Lindas favoritprogram. Efter det blir det Morden i Midsommer, mitt favoritprogram. Jaha, sedan finns det inte så mycket kvar av dagen... Förhoppningsvis avslutas den med erotik. (Trist bara att hunden jämt ska springa fram och tillbaka mellan vardagsrum och sovrum skällandes när vi ska vara lite intima med varandra, men det är väl smällar man får ta)

Nu ska jag ta och öka den romantiska dosen och ta rätt på all ren tvätt som hänger på tork i tvättstugan. Blir nog till att slå på en maskin till, det gäller att passa på när det är så fint torkväder.

Kramar till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar