onsdag 3 juni 2009

En sväng till Örebro

Efter jobbet idag fick vi ta en sväng till Örebro. Vi har som vanligt inte koll på att Linda inte ska komma hem från skolan på fredag... så är det alltid när det är skolavslutning... hon blir kvar och vi möter upp henne på lördag fm i skolan... att det ska vara så svårt att lära sig! Det innebär att de nya fina kläder vi inhandlat till skolavslutningen låg här hemma! Så det var bara till att hoppa in i bilen efter arbetsdagens slut, lämna in Dodge till Micke och åka till Örebro med kläderna. Det var så mysigt att träffa Linda igen, hu vad man hinner längta! Trevligt att träffa personalen också.
I måndags blev vi bjudna på härligt grillad mat och en smaskig dessert av våra vänner i Kvicksund. Så himla gott och mysigt! Klockan hann bli 00,30 innan vi for hemåt. Det är så helt underbart trevligt att umgås med Päivi och Rickard! Våra hundar har lärt sig att umgås med varandra! Det förenklar umgänget betydligt.
I söndags var det morsdagsfirande hos mamma. Hon bjöd på god mat och smaskig tårta. Jag fick träffa mina underbara barnbarn, min fina gravida dotter och min fina son! Dem träffar jag alltför sällan. Fina presenter fick jag också! Maken hade redan presentat mig, jag fick två fina äppelträd som han planterade ner så fint. Nästa vår kommer de förhoppningsvis att stå i blom och vara alldeles underbart vackra!
I morgon efter jobbet måste vi ta oss i kragen och röja här hemma. Nu är det rörigt och ostädat! Damm, pollern och hundhår överallt! Tidnings- och reklamhögar lite här och där... Tvätt som väntar på att bli instoppade i tvättmaskinen... Men först innan jag far hem efter jobbet måste jag spriga runt i affärerna och leta efter bra och inte alltför dyra presenter till fröknarna i skolan och personalen på boendet, vi har 14 personer att handla till!! Det springer lätt iväg till hiskeliga summor. Så måste jag komma ihåg att köpa examenspresenter till Lindas skolkamrater som slutar på Ekeskolan.
Nu ska jag kura ihop mig i soffan och softa lite... sen blir det till att hänga tvätt och krypa i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar