tisdag 30 juni 2009

Tidig morgonpromenad

God morgon! Idag blev det en tidig morgonpromenad med Dodge, klockan sex gick vi ut! För mig är det tidigt när jag är ledig! Han hade sprungit omkring och gjort kräkläten ett tag när jag insåg att det var lika bra att kliva upp... Så tror man att det så tidigt på morgonen ska vara svalt och skönt ute, nehej då! det var redan 20 grader varm och vindstilla! Pust, ännu en dag då man knappt orkar klia sig på nästippen utan att förgås av värmen!

Idag ska vi åka till Pingstkyrkans loppis, det är sista dagen de har öppet före sommarstängning. Då har de alltid halva priset på redan låga priser! Nu kan man definitivt göra fynd! Linda och John ska följa med, men de tänker stanna kvar i bilen. Det är så bra om John kommer med för då kan vi ta släpan. Jag kan inte backa med släpan så därför är jag inte så sugen att ta den själv... det går väl an om man är säker på att man bara behöver köra rakt fram, men nu är inte jag så himla säker på det... Tusan, när jag ska backa med släp åker bilen och jag åt ett och samma håll - men se det gör inte släpet inte! Nähädå, den åker åt ett helt annat håll!! Fullkomligt obegripligt! Tro mig - jag har försökt! Sist gav jag upp, lossade släpet från bilen, vände bilen åt det håll jag ville färdas åt, gick ur bilen och vände släpet med handkraft och satte tillbaka släpet på dragkroken... ganska omständigt, för att inte tala om underhållande för omgivningen! Nä, jag tar med John i stället!

Det börjar bli dags att fixa frukost och väcka familjen. Det är otroligt skönt att vara uppe själv på morgonen! Synd bara att det kräver rätt tidiga mornar, det är inte riktigt min grej det där att gå upp i svinottan... jag är alldeles för morgontrött, uppskattar sängens bekvämlighet alldeles för mycket... finns det något bättre än att vakna, kila upp på toan för att sedan återvända till sängen och slumra in så skönt!?! Eller att gå upp och äta frukost för att sedan mätt och belåten smita tillbaka till sängen... gosa in sig med kudden, svepta täcket skönt omkring sig, känna hur sömnen kommer tillbaka.... mmm, underbart!!!

Vi är lite sugna på att åka till Päivi och Rickard idag. Vi är bara inte så säkra på att de är sugna på att vi ska komma. De håller ju på att bygga på sitt hus... John mumlade om att han mycket väl kan tänka sig att åka arbetsklädd och hjälpa till en del... OK för mig, om jag får sitta i skuggan och titta på, småprata med Päivi som ska ta det lugnt... kanske peka lite så att gubbarna vet vad de ska göra... ibland kan de behöva lite vägledning.

Jag funderar på att starta en blogg till, en tomtfixar-blogg. Det kanske blir roligare då att fixa och dona där ute? Det är kul att fixa fint, det är bara så trist att det måste ta sådan evinnerlig tid. Det beror inte på latmaskar, det beror på pengar. Allt är ju så hiskeligt dyrt!! Tusan, ett lass med matjord går ju lös på en hel förmögenhet!! Sedan tillkommer det virke, plantor, gräs, plattor, markduk, grus mmmm. Att det ska vara så svårt att pricka in fullpott på Lotto, över hundra miljoner kronor!! Då kan man fixa tomten, precis som man vill ha!! Det skulle räcka till ett fint växthus till Päivi, pengar till barnen och våra mammor... nähä, dags att vakna upp till verkligheten!! Frukost skulle jag ju fixa så att jag kan väcka familjen.

kramar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar