söndag 14 juni 2009

Matsalen börjar bli klar!

Äntligen ser jag ett slut på fixandet i matsalen. Nu ska det bara till lite lister, glasrutor, tavelhängning, spraya upp spetstyget på glasdörrarna, fixa skivor som ska ligga på skåpen så att jag kan pynta där också... oj, det är npg inte så färdigt som jag trodde! Men det börjar i alla fall kännas som en matsal.
Samtidigt som vi håller på med matsalen blir det till att plocka om och flytta skåp i köket, då kommer det ju mer ideer om att jag tycker vi ska byta skåp i Lindas rum... hennes "gamla" skåp blir bra att ha i hallen... skåpen som står i sovrumshallen/arbetshörnet skulle vinna på att byta plats med varandra.... hyllan som står i arbetshörnet skulle bli alldeles utmärkt att ha i herrummet... Lindas gamla skåp blir perfekt att lägga dukarna i så att vi minskar belastningen i linneskåpet i tvättstugan... linneskåpet i tvättstugan skulle vi egentligen kunna ta bort om vi flyttar hurtsarna dit och inhandlar några köksöverskåp på IKEA att hänga över hurtsarna, då skulle vi kunna ha torkställningen där hurtsarna står idag. Hmm, vilken massa bra ideer jag får hela tiden! John är inte lika förtjust! Konstigt!
När vi ändå ska byta skåp i Lindas rum är det lika bra att passa på och möblera om där helt. Det får bli nästa vecka när hon är hos mormor... Jag är gräsänka i morgonkväll... hmmm kanske skulle passa på då? Men då tycker väl Melker att han ska komma ut i världen... fast det gör ju ingenting, tvärtom, bara mysigt! Undrar om jag ska gardera mig och hysa ut Dodge till Micke?? Får nog fundera lite på det, ska nog ringa honom ikväll...
Nä, nu är det dags för kvällsfikat med Linda innan hon ska lägga sig!
Kramisar!

2 kommentarer:

  1. Hur blev det med den där planeringen vi pratade om?

    SvaraRadera
  2. du menar den som du pratade om och tyckte att vi skulle hålla oss till?! :-) njaaa, jag tycker ju fortfarande att det vore toppenbra om allt blev gjort på en och samma gång, även projekt som ännu inte kommit igång än...

    SvaraRadera