lördag 13 juni 2009

Vi som har så rörigt och stökigt hemma...

Vi fick oväntat kaffebesök idag av Päivi och Rickard! Som vanligt ett kärt besök, men ibland kan man ju undra hur man (jag) är skapt!? Jag blir så himla glad när de kommer, men vad är det första jag tänker på? Jo hur rörigt och ostädat vi har det här hemma... varför tänker jag så? Vad spelar det egentligen för roll hur det ser ut? De kom ju knappast för att städbesikta, eller.... Vi konstaterade att om de hade ringt innan hade vi antingen sprungit runt som skållade råttor och snabbstädat eller bett dem komma en annan dag.... är det vettigt? Varför måste det vara så perfekt hemma när vänner vill komma och träffas en stund? Är det duktiga-flickan-syndromet som sitter i?

Idag har John och jag varit riktigt underhållande och trevliga. Förutom kaffestunden med våra vänner har vi suttit på varsitt håll i huset och arbetat. Kul för Linda! Jag får lite dåligt samvete faktiskt.

Igår i mataffären träffade jag på Jenni, Micke och Emma. Emma var så himla gullig, hon satt i kundvagnsbilen och ropade Hej Mormor! varje gång vi tittade på varandra och det var många gånger under den shoppingen! Det är så underbart att höra henne ropa så glatt! Jag blir alldeles varm i hjärtat! Jag är riktigt mallig för att jag är hennes mormor!
Snart ska jag bli mormor för tredje gången, till lilla Melker! Han kommer när som helst, troligen inom en vecka!!! Spännande!!

Nu ska jag gå ut i köket och försöka trolla ihop en smarrig middag. Det får bli ugnsrostad färskpotatis med örter och stekt kyckling i lime. Ett glas rödvin passar nog bra till!

kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar