fredag 28 augusti 2009

Det blev en sväng till loppis...

I tisdags tog jag en långlunch, det blev en sväng till Pingstkyrkans loppis. Där hittade jag en hel del fina saker, en röd korg som är uppdelad i mindre enheter, några träpinnar som jag tror har använts till vävstol, en fin liten hylla, fina glasassietter, virkgarn, en fin virkad vepa som jag tänker göra något fint av, brickor, fiskelina upprullad på en fin trähållare, en fin flätad väggkorg, en liten hängare med ursnygga krokar, en tändsticksaskhållare, en sockerkaksform och en sil. Allt jag handlade gav jag bara 200 kr för!! Flera av sakerna ska piffas till lite med vit färg... får ni se mer av senare när jag har förvandlat dem.

Javisst ja, jag skulle ju visa bilder på den härliga oljan och den fina sirapen vi köpte i Ockelbo! Nu skulle jag ha lagt med bilder på den fina bänken vi köpte där... men bilderna ligger i min mobil och den är stendöd... får bli nästa gång.

Ikväll har maken och jag tittat på film, han hade hyrt "Män som hatar kvinnor". Attans vilken bra film!! Nu väntar vi bara på uppföljaren... men vi behöver inte vänta så länge, den kommer redan i september!

Jag lägger med några bilder från mina inköp jag gjorde sist jag var till Susannes antiklada i Kungsör. En helt underbart fin bärplockare, ett par fina kakformar som jag funderar på att ha värmeljus i, en fin zinkskål och några fina skärbrädor.

Mitt fina köksbord som jag köpte hos Susanne i somras får komma med på en bild också! Underredet är helt underbart. Formen på bordsskivan är så fin! Underbara runda hörn! Det är så roligt att shoppa när man blir så himla nöjd!

Ojdå, klockan är faktiskt över ett på natten och i morgon är det jobbardag igen! Kramisar!!

1 kommentar:

  1. Härliga små fynd du gjort. Blir kul att se dom upppiffade sedan.
    Visst var filmen bra...såg den på bio.
    Hoppas du inte var alltför trött idag..

    Kram Ingis

    SvaraRadera