torsdag 13 augusti 2009

Idag kom mamma...

hem till oss och sydde upp våra matsalsgardiner. Hon har en sån där underbar overlock (stavas det så??) maskin... det blir så himla fina fållar med den. Underbara mamma, hon kommer så tjänstvilligt med sin maskin när man ber henne! Vi lyckade övertyga henne att hon skulle stanna på ärtsoppa och pannkakor till middag. Vi premiäråt av vår nya blåbärssylt med punch som vi köpt hon Lavendeldrömmar. Den var riktigt god!

Snart är veckan slut och med den semestern! På måndag ska vi skjutsa Linda till skolan i Örebro. Det kommer att bli så tomt efter henne! Så är det alltid efter sommarlov och jullov... men det är väl lika bra vi försöker vänja oss. Hon kommer ju inte att bo hemma så många år till...

I morgon ska Linda till tandläkaren. Då ska vi passa på att lura med henne på en liten shoppingtur. Hon behöver en ny väska till skolan och ett par nya gympaskor. Vi får väl se hur många affärer vi kommer lyckas lura med henne i :-)

På lördag ska jag åka till Pingstkyrkans loppis. Jag var där i tisdags, såg lite grejer jag ville ha (förutom det jag köpte förstås) men jag köpte dem inte. Ibland lyssnar jag inte på mig själv när jag vill ha något.... har jag tur finns de kvar.... och då blir de mina!! Återkommer med bilder om de hamnar i min ägo!

Såg att Carina i Slottsboden i Strömsholm har den nya fina inredningsboken alla pratar om! Vill ha!!!! Blir så himla sugen att åka till henne och köpa ett ex. Det värsta är bara att då blir jag att köpa lite mer fina saker.... maken blir tokig på mig! Så är jag så himla sugen att åka till Susannes antiklada i Kungsör också... dessa ljuvliga ställen ger mersmak och är beroendeframkallande! Nåväl, till Susanne behöver jag definitivt åka. Sist vi var där frågade hon om jag inte ville tillverka och sälja på julmarknaden hon ska ha i november/december. Jag tvekade så hiskeligt när vi var där, men nu är jag riktigt sugen!! Har redan massor av ideér på vad jag ska tillverka och sälja!!

Nu ska jag göra kväller!! Kramar till er alla!

1 kommentar:

  1. Hej igen! Åh, vilken fin dörr ni har fått tag på, den kommer att bli jättefin som sänggavel!
    Jag ser att du var i E-tuna i tisdags, dottern och jag var också där en snabbis, vi hängde på låset när de öppnade och några små fynd gjorde jag och även Sanna. Ska visa dem i nästa vecka, tänkte fixa till dem lite först.
    Boken är helt fantastisk, den innehåller så himla mycket inspiration! Jag har bläddrat och läst i min flera gånger redan.
    Nu ska jag stax ge mig iväg till tandläkaren, hm, det är inte det roligaste jag vet.
    Ha en riktigt skön helg med sol och glädje!
    Kram, Carina

    SvaraRadera