lördag 29 augusti 2009

Nytt utseende...

Äntligen! Som jag har donat och trixat för att få till en snyggare bakgrund till min blogg men aldrig fått till det! Idag hjälpte min smarta, fina, snälla och underbara dotter Jenni mig! Hon lyckades få ordning på sin blogg i går och nu har hon via telefon lotsat mig rätt så att även jag har fått ordning på min blogg. Men det är lite konstigt, bara för att jag bytte bakgrund flyttade bilderna och texten på sig! Konstigt! Det ser bitvis inte riktigt klokt ut i det föregående inlägget, men det tänker jag inte lägga ner någon energi på att ändra.

Sen är det faktiskt lite, i alla fall en gnutta, synd om mig. Jag har blivit sjuk! Ont i halsen, feber, ont i kroppen.... suck, så himla onödigt! Har varken lust eller tid med det här eländet. Hoppas det går över i ett nafs!

Bara för att jag är sjuk missade jag ett trevligt kalas idag hemma hos Jenni med familj. Det är Isac som fyllt 9 år som firas och Micke, Jennis make, som har fyllt 39 år (gammal man hon har min unga vackra dotter! fniss) som firas. Skulle ha suttit där nu nöjd och belåten med magen full av nybakade kanelbullar och hembakt äppelpaj med mumsig vaniljsås till. Några koppar kaffe hade nog slunkit ner... Trevligt sällskap av våra underbara barnbarn, våra underbara barn, Jennis trevliga man, min gulliga mamma och Jennis trevliga svärföräldrar. Men vad är väl en kväll på slottet när man kan vara hemma och vattna blommor... ;-). Det är inte så synd om mig som jag vill ha det till, men trist är det i alla fall.

Jag har kommit igång med tillverkningen av inredningsdetaljer som ska säljas på Susanne i Kungsörs julmarknad i november/december. Jag vet inte riktigt ännu vilket datum, men det gör ingenting. Jag har lyckats övertyga min underbara syster Carina att vara med på marknaden. Hon kommer att tillverka pepparkakshus till försäljning, tova ull och lite annat smått och fint. Det är så kul med henne för dels är hon en naturbegåvning, så otroligt konstnärlig, och dels har hon gått på flera kurser i olika hantverk.

Vilken otroligt vacker dag det är idag! Solen skiner, fläckvis är himlen riktigt blå och fin, vindarna är ljumma. När jag ser ut genom vardagsrumsfönstret ser jag bonden i sin traktor ute på åkrarna, det är bråda tider nu! Skörden ska in i hast! Han kör fram till midnatt, varje dag, ända tills allt är klart! Nog har de i perioder ganska tuffa arbetsdagar bönderna... samtidigt som de har förmånen att få arbeta ute och vara nära naturen, se dess växlingar som är så fantastiskt. Höstens vackra färger och den klara höga luften, vinterns solglitter i snön och knarr under skorna, våren då allt knoppas, börjar grönska i sin yppersta skörhet så kommer sommaren med de långa ljusa kvällarna då man kan sitta ute länge och njuta, grilla gott som man delar med vänner och grannar. Mmmm, nog har vi det bra i vårt vackra land som får uppleva allt detta år efter år!
Kramar till er alla!

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Ja vad fint det blev med det nya bloggutseendet! Roligt när man kan förändra ♥

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  2. Hej du. Jag måste nog säga att du får inte vara sjuk nästa vecka!!!! Ta vitlök, honung, hälsokost, vitaminer, mirakelkurer eller vad som! Frisk måste du vara då! Inget annat duger! Krya på dej!

    SvaraRadera
  3. hej! klart jag ska vara frisk till nästa vecka! Inga problem!

    SvaraRadera