måndag 10 augusti 2009

Här kommer lite utlovade bilder....

Jag har ju lovat att lägga ut bilder på mina underbara fynd och inköp så här kommer det några. Tyvärr är bilderna suddiga, det beror inte på kameran utan på den som tog bilderna dvs jag. Någon fotograf blir jag aldrig ;-)
Den här underbara dörren köpte vi på All-Ting som är en nyöppnad byggvårdsbutik i Eskilstuna. John har börjat måla den vit och fin så att vi kan ha den som sänggavel! Kommer att bli supersnyggt!! Bilder på det kommer när sovrummet är klart... först ska väggarna målas, garderober flyttas och byggas in osv. Det kan med andra ord ta lite tid!

I Susannes Antiklada utanför Kungsör köpte jag den stora "träklubban". Tror att den tidgare använts vid matlagning. Den är i alla fall jättefin!


Det här fina bokstödet fyndade jag hos
Carina i Slottsboden i Strömsholm! Den är
helt underbart fin!Det här är vår byrå som jag släpat ut i hallen idag. Tycker att den gör sig bättre där. Den är sliten och alldeles underbar, tidigare inhandlad på auktion i Torshälla. På byrån står en gammal och fin rakspegel, också den från auktionen i Torshälla. På rakspegeln hänger en underbar liten ängel i keramik. Kronan har jag pyntat med rönnbär som jag var ut och plockade idag. Det lilla zinkhuset, så gulligt! Framför zinkhuset står en liten keramikkrona som jag fyllt med lavendel. Ängeln, kronan, zinkhuset och keramikkronan med lavendel kommer från Carinas underbara butik Slottsbutiken i Strömsholm. Det står även en liten zinkskål på byrån och där ligger tre vackra karaffknoppar i kristall som kommer från Susannes Antiklada i Kungsör.

Det är inte världens bästa bild så jag lägger till några detaljbilder:


Zinkskål som jag pyntat med myntablommor.
Rakspegel med ängel. Mitt fina zinkhus, de vackra
kristallknopparna, den lilla keramik-
kronan med lavendel i.
Jag kommer säkert att flytta om mer möbler i veckan eftersom jag har semester. Då kommer det mer bilder!
kramisar!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Åhh, en sån blogg du hade!
    Jätte mycket fint du visar.
    Hit kommer jag tillbaka!

    Ha en jätte bra vecka.

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för titten!

    Nej vi har ingen nätbutik,,men skickar alltid om det är något man önskar,,,,
    Du är välkommen att ringa i såfall!

    E-K/noll54

    SvaraRadera