fredag 14 augusti 2009

Vi var fram till Mary´s café och butik idag... jag hade nog en del förväntningar på stället.... visst, det ligger fint på landet, vi satt i ett mysigt orangerie, det fanns flera fina utegrupper att sitta i.... kaffet var gott, äppelpajen som maken och jag åt var god och Linda tyckte att kladdkakan var god... men ärligt talat - 20 kr för en kopp kaffe! 50 kr för en bit äppelpaj med lite vaniljsås till!!! Kaffet hann kallna när vi satt och väntade på våra pajer och kladdkakan! Butiken hade i princip ingenting... lite svindyra saker... Nä, där blir vi inte några stammisar inte!

Linda var till tandläkaren idag. Inga hål! Tänderna har flyttat sig bra efter operationen! Toppen!! Fattas bara tomteverkstadens OK stämpel i baken! Fniss!!

En sväng till Stadium för att köpa ny väska till Linda att ha i skolan. Hittade en jättefin auberginefärgad med bra fack i till ett väldigt bra pris! Hon är nöjd och vi är nöjda!

Idag har jag inte fått något vettigt gjort alls, i alla fall känns det så. Jag skulle så vansinnigt gärna vilja börja måla om i sovrummet.... undrar om jag ska passa på att köpa färg i morgon när jag har shoppat klart på Pingstkyrkans loppis... hm.... maken blir väl inte så jätteglad kanske.... men det går nog att lösa.... ska vi ha röda, grågröna eller mörkbruna väggar?? skulle helst vilja att vi tar en färg som funkar med både rött och rosa... och beige... och brunt... vitt funkar ju till allt. Att jag ska ha så svårt att bestämma mig!!!

Ska nog börja med mitt pyssel ikväll. Om jag ska hinna tillverka allt jag vill göra till julmarknaden måste jag nog sätta fart!! Jag har ju i alla fall en del material hemma så jag kan ju starta upp... så får det bli!

Idag saknar jag våra vänner Päivi och Rickard, de är så avkopplande att umgås med. Det känns som det börjar bli allt mer sällan igen, inte bra. Men de har nog fullt upp med utbyggnaden av huset, så vill jag fylla på med P och R kontot får vi nog åka dit.

Kramar!!

1 kommentar:

  1. Jag skulle nog ha valt bruna väggar av de alternativ du angett... men snyggast skulle det nog bli med lite ljusare i hela rummet; cremefärgat med en snygg romantisk mönstrad tapet bakom sänggaveln... men det är jag det ;-)

    SvaraRadera