lördag 15 augusti 2009

Loppisar...

Idag skulle jag ha åkt till Pingstkyrkans loppis, så blev det inte. Så vi for iväg till några andra loppisar vi aldrig tidigare besökt. De låg mitt ute i skogen, ja nästan i alla fall... helt otroligt att folk bor så avsides... Här kommer lite bilder på mina fynd:

En gullig släde som man inte kan åka på utan endast använda att sitta på. Damen som sålde den berättade att de har haft den att ställa julklappssäcken på... mysigt! Får se om den får vara röd eller om den blir vitmålad... 100 kr gav jag för den!











Fina ljushållare hittade vi i en bod bland en massa "bråte". De fick jag för 2 kr, för alla fyra! Bra pris tycker jag! En fin gammal tvättbräda fyndade jag för 50 kr. Toppenfin tycker jag. Den ska definitivt få sig en dust med färgpenseln, vitt får det blir. Blir mer bilder på den när den är piffad och arrangerad!

Mer fynd än så här blev det inte! Jag som var riktigt laddad för shopping!! Men det kommer fler tillfällen.

I morgon ska Päivi och Rickard komma på em fika! Kul! Jag riktigt längtar efter dem! De är så himla duktiga, de bygger ut sitt hus och nu när takstolarna har kommit går det i en rasande fart!

Jag har kollat runt i bloggvärlden idag! Himmel så många härliga bloggar det finns! Flera av dem har jag länkar till från min blogg. Kolla in och njut av all kreativitet som finns i stugorna runt om!

Kramar!

6 kommentarer:

  1. Hejsan Marita!
    Oj så glad du gjorde mig med din söta kommentar.
    Det är alltid kul med nya bloggvänner :)
    Vilka bra saker du har fyndat! Sparken är bara så charmerande. Den kommer du säkert få massa bra användning för. Tänk dig bara till Jul, oj oj oj! Jag ser tomtepysslet på den redan.
    Vilka billa julgransljus! Själv har jag inte lyckats fyndat några än. Men jag ska hålla utkik i höst igen efter några. De är ju så fina när det sitter tända ljus i dem. Jag har målat min tvättbräda vit. Jättenöjd med det. Sedan textade jag en liten text på den. Kommer att visa det senare i min blogg då jag visar tvättstugan, som vi håller på att renovera. 50kr för din tvättbräda var ett bra fynd! Vilken bra loppis du har varit på. Den skulle jag själv vilja besöka, haha.
    Ja, visst finns det otroligt fina bloggar här ute! Din är också väldigt fin! Jag återkommer gärna om jag får?? Kanske jag kan få länka din sida?
    Stor KRAM / Åsa

    SvaraRadera
  2. Tusen tack Åsa! Vad glad jag blir! Du får självklart länka till min sida, bara roligt! Blir jätteglad om du vill återkomma till mig! Varmt välkommen!!
    Kramar, Marita

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Vilken fin kälke! Ser framför mig hur den står i snö, med granris,liten sittande tomte och lykta på :)! Tvättbrädan var också fin!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Kul att hitta till din blogg!
    Härliga fynd du gjort på loppis....
    Nu får jag kika runt lite mera...
    Hej från Ingis

    SvaraRadera
  5. Vilka roliga fynd! Ljushållarna var ju jättefina :o)

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vilka fina fynd du har gjort! Kälken var ju underbar, den kommer att bli kanonfin till julklappssäcken eller varför inte ha den på trappen med en lykta?

    Kram britt

    SvaraRadera