söndag 15 november 2009

Men vilket trist väder!

Den här helgen skulle jag ha fått ner lite blomsterlökar i jorden... plockat mossa.... plockat grankvistar till kransar och letat efter fina kottar. Men vad tusan, det regnar ju hela tiden och som en liten extra bonus från vädergudarna blåser det som attan!

Efter några dagars sjukstuga här hemma blir man ju ganska sugen på förändringar. Så igår när vi inte tyckte att det gick att roa oss med något annat möblerade vi om. Planerade upp en mer praktisk lösning vid vårt kontorshörn (eller vad man nu ska kalla den). Vi har som en liten utväxt, eller som en liten blindtarm i vår hall utanför vårt sovrum gjort i ordning en liten arbetshörna med Billy bokhyllor som bas - ett litet bibliotek. Nu har vi väl aldrig tyckt att vi lyckats så himla bra då det otroligt snygga engelska skrivbordet har tagit mer plats än vad blindtarmen egentligen kan medge. Så nu står det snygga skrivbordet i vardagsrummet, där har jag tänkt att jag bla ska kunna hålla på med mitt pyssel. I arbetshörnet ska vi bygga en något mindre och mer praktisk arbetsyta. Den behöver inte vara så väldigt djup, räcker att vi får plats med våra laptops på den. Får se när det blir klart.... matsalen är ju inte klar än!

I morse blev jag väckt av att Dodge (hunden) hade hoppat upp i vår säng, stod och buffade på mig, körde upp sin nos i mitt ansikte och hulkade! Jag vet inte om det var min andedräkt eller om det bara var ett smart knep att få mig ur sängen och ut på en morgonrunda för inte kräktes han inte, hulkade inte ens!!! Han sprang mest omkring och kissade lite här och var, jätteglad!!! Det var inte jag. Det regnade och blåste. Inte mysigt att kliva ur en varm o gosig säng för att gå ut i regn och blåst!

Idag bär det av till Torpa bygdegård i Kungsör för att ta en härlig fika och kanske handla lite på julmarknaden Elina och Susanne har anordnat (den jag skulle ha varit med på men avbokade då vi varit och är sjuka). Det är Elina som har det underbara bageriet Himmelsberga i Kungsör och Susanne som har den underbara Antikladan. Ska bli jättekul att få se vad de har för produkter till försäljning. Så blir det nog allt till att köpa hem både matbröd och kaffebröd. Elina är helt otrolig på att baka! Har aldrig tidigare smakat så goda bullar som hon gör!! För att inte tala om det fantastiska matbrödet.... Mums!!

Nu är det dags att fixa fram lite frukost till familjen som bara sover i godan ro! Koka lite ägg, kaffe, the, mannagrynsgröt, rostat bröd, körsbärsmarmelad..... ska bli gott!

kramar, Marita

Ps. Det går att beställa hjärtan, virkade rosor och virkade stärkta stjärnor av mig om ni vill! Hör av er om ni är intresserade! Jag kommer även att stå på Torpa bygdegård på söndagarna i december när Elina ska ha cafe där!

2 kommentarer:

  1. Men det är bra väder när man är sjuk. Det är riktigt trist att sitta inne en vecka då det är strålande solsken! Men nu när jag planerat bli frisk igen vill vi ha härliga höstdagar med solsken var dag!

    SvaraRadera
  2. Hej Marita!

    Tack för dina rara ord hos mig. Ja, visst har det varit tråkigt väder. Jag och barnen har varit inne hela dagen vilket egentligen är dumt för de behöver komma ut. Men,men... Vad tråkigt att ni har haft sjukstuga. Hoppas att ni är på bättringsvägen nu.

    Hoppas att du får en mysig start på veckan!

    kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera