onsdag 4 november 2009

I söndags....

...var jag iväg med mamma på auktion igen, i Torshälla. Rackarns vad roligt det är!! Den här gången fick jag med en hel del hem. En hel massa snygga kastruller, en underbar och stor kopparkanna, en koppar och en mässingsform, en hel bunt vita vackra linnedukar, en gammal sockerträlåda, rostfria måttkannor i olika storlekar, en hel knippa trädgårdsredskap så som spadar för olika ändamål, räfsor, spett, en lie, en röd fin spark, två underbara glasfat på fot, snygga glas, kokböcker till sonen, snygg emaljerad järngryta till sonen, två fina små bordslampor, takplafond till arbetsrummet, två fina äkta mattor, en stor fin rostig lövkorg..... mm mm. Det roliga är att jag inte har gjort av med så många slantar på detta. Inte ens en tusenlapp!!! Jag ska fota fynden när jag får tid. Ja, det skrev jag förra gången också.... men inte har jag visat er mina fynd inte!! Ska bättra mig, lovar! Ska visa alla mina fynd när jag fotat dem i helgen. Det är så mycket roligare att fota när det är dagsljus, och det är det inte när jag kommer hem från jobbet om dagarna!

kram, Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar