fredag 20 november 2009

Underbara helg!!

Äntligen helg!! Veckan har varit tuff på jobbfronten, mycket att göra.... Ska bli så himla skönt att bara få koppla bort jobbet en hel helg! Så är vi "lediga" från Linda i helgen också. Hon ska stanna kvar i Örebro denna helg, sista för året. Även om vi längtar efter henne är det skönt att få vila lite från henne också, att få vara bara John och jag.

Helgen då? Vad ska vi hitta på?
Jo, först hade jag tänkt att vi skulle ta oss en tur till Ullared i alla fall. Men jag har ändrat mig igen! Vi ska INTE åka dit i helgen!! John blev nöjd. Vi ska fixa klart matsalen, sätta upp lister och innefönster mellan herr-rummet och matsalen. Fixa klart skåpen som står under fönstren som ska byggas in lite.
Så ska vi plocka i ordning på alla grejer som måste in i boden. Ta fram allt jul och adventspynt. Plocka mossa och grenar. Göra kransar. Måla träskyltarna som jag ska ha med till försäljningen i Torpa bygdegård utanför Kungsör den 2:a advent.
Men viktigast av allt.... vi ska åka till Jenni och våra underbara barnbarn!!! Som jag längtar! Ska bli sååå mysigt att få gosa och prata med våra underbara fina gulliga knasiga barnbarn!!!

Nu kommer maken hem med kebabtallrik till middag! Mums!! Hundens mat blev just klar, ska ta upp grishjärtat ur kastrullen och skära den så att den svalnar snabbare! För nu har Dodge bråttom!

kram, Marita

2 kommentarer:

  1. Hej. Hoppas du har haft en bra helg, kul och träffa barnbarnen. Det här var nog en helg när många var i skogen, perfekt väder igår för det. Smaskens för vovven med grishjärta, svärmor brukar till-laga älghjärta. Det har hon på julbordet, jag tycker inte det är så gott, men för en vovve är det smaskens.
    Ha en bra söndag
    Kram kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Oj vad mycket roligt på ditt schema! Ohhh jag vill också till Ullared men det är ca 140 mil dit!!! Ja det blir nog till att vänta till semestern =)

    Kram Anita

    SvaraRadera