lördag 7 november 2009

Städa

Idag har vi städat maken och jag. Det är verkligen inte kul. Jo, när man är klar är det kul. Då är det helt underbart att slå sig ner i fåtöljen och njuta av ordningen och de dammfria ytorna!

I morgon är det Fars Dag! Då ska han firas lilla älsklingsgubben! Frukost på sängen, paket, sovmorgon, smarrig mat och kanske en liten tårta på eftermiddagen. Idag fick han farsdags present av Jenni. Han kom hem med ett stort leende, whiskey!! Som han var sugen på och funderade på att åka och köpa. Jag sa åt honom att stanna förbi hemma hos Jenni och hämta något innan.... jag visste ju vad han skulle få. I vanliga fall brukar Jenni med familj komma hit på Fars Dag och fira John, men deras lilla Emma har just blivit sjuk. Nu hoppas vi att det inte är svininfluensan.... orolig blir man allt!

Idag avböjde jag att stå på julmarknaden som Susanne (antikladan i Kungsör) och Elina arrangerar den 14 - 15 november i bygdegården i Kungsör. Tanken var att min syster Carina och jag skulle dela på ett bord och sälja våra egenproducerade alster. Men olika saker har kommit emellan så vi får avstå i år och hoppas att vi får vara med nästa år i stället. Så nu funderar jag på att lägga ut mina hjärtan och allt annat jag gjort till försäljning på min blogg...

kram, Marita

2 kommentarer:

  1. Men om man råkar vara tillvärkarens dotter kanske man kan få byta till sig ett hjärta med pärlor mot en påse nyabakta bullar? ;-)

    SvaraRadera
  2. japp det går alldeles utmärkt!

    SvaraRadera