lördag 22 maj 2010

Försommarfika, blomster och havererad router...

Jag har inte kunnat skriva på bloggen på flera dagar. Åsknedslag i veckan... routern och TV:n gick sönder! Såå klantigt av oss att inte dra ut sladdarna när vi visste att det skulle åska!! Ja, vi får ju skylla oss själva... I torsdags efter jobbet åkte vi till Media Markt i Västerås för att köpa oss en ny TV... vi tänkte oss en LG igen då vi är nöjd med det märket...vi hade en 42 tums så vi tänkte kika på 50 tums igen.... Det fanns en jättefin, men inte i lager...då tittade vi på en annan i samma storlek...inte heller i lager....vad kom vi hem med?? Jo, en 60 tums TV!! Herregud!!!! Den är så gräsligt stor! Det gick inte att få in den i bilen då den skulle fraktas stående så vi fick åka och hyra en släpa... ärligt talat, är det klokt??!! Men vad göra? Linda skulle ju komma hem på fredagen och vi insåg att det inte skulle funka om vi inte hade en fungerande TV. Hon har ju sina favoritprogram som hon bara måste se; "Så ska det låta", "Sommarkryss på Grönan" osv. Nu har vi en TV med ett vardagsrum runt... annars brukar man ju ha ett vardagsrum med en TV i... Ny router fick maken tag på igår så nu har vi äntligen internet igen och hemmatelefon igen. Skönt!!

Idag har vädret varit helt makalöst underbart!! Man vill bara vara ute hela tiden!! Vi tog oss ett smarrigt försommarfika på altanen idag. Tänk att kaffe smakar sååå mycket bättre utomhus!! Mums!!

Gräsklipparen har fått kämpa hårt idag! Vi har väntat på nya knivar till klipparen så det här är första klippningen för säsongen! Ni kan ju tänka er vad högt gräset har hunnit bli... och maskrosorna! Titta får ni se! Funderar på att skylta om självplock på maskrosor hos oss, gratis!


Passade på att fota våra vackra blommor, en del blommar redan! Vårt löjtnantshjärta är helt underbar alla redan!! Alunroten är inte heller så tokig och bergenian... och alla andra.


Vi har växter som väntar på att komma i backen. På måndag får vi hem 10 kubik matjord så vi har att pyssla med i veckan som kommer! Ska bli roligt! Hoppas bara att vädret är snällt mot oss...

Nu ska jag ta mig ett glas vin och fixa färdigt middagen. Idag blir det kycklingfilé med ugnsrostad potatis med en kall sås på matlagningsyoghurt och mango chutney... blir nog gott! I morgon ska jag iväg på något roligt! Jag berättar mer sen!

Kramar till er alla i sommarvärmen!!
Marita

9 kommentarer:

  1. Löjtnadshjärtat har inte börjat att blomma hos mig än. Den gröna färgen du har på muggarna, den färgen målar jag med just nu.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Hejsan.

    Blir så glad när du kikar in hos mig och skriver en gullig kommentar.

    Vilka fina blommor du visar, visst har det varit några härliga dagar.
    Man blir full av energi när solen skiner.

    Ha en bra start på veckan,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Vad trist att åskan förstörde TVn och routern och hm låter som en sån galen sak som jag skulle kunna göra när ni köpte er stora TV är väldans inpulsiv ibland ;o)
    Allt smakar så mycket godare att äga ute ;o)
    Ha en underbar dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  4. Förstår ditt dilemma med Tv:n. Had emin man fått bestämma hade vi haft en bioduk...suck!
    Nu är det tack och lov jag som sköter möbleringen annars hade allt utgått från TV.n

    Cilla♥

    SvaraRadera
  5. Det är ngt visst med Mediamarkt! Kommer ni ihåg när vi skulle köpa en liten 19 tums tv?
    Och vi kom hem med en 52 tums!!!! Det måste vara nåt med miljön där:)

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Tråkigt att åskan förstörde för er. Oj 60tum låter otroligt stort, som att vara på bio =).

    Jag tycker jätte mycket om Leilas nya bok, så jag tycker att du ska köpa den, eller kanske önska dig den på morsdag.

    Ha det bra, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  7. Jo jag tackar. Fika, blomster och inredning, jag tror visst jag slår mig ner en stund.
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  8. lycka till med den stora tv, härlig bild kan jag tänka.
    Tack för att du ville vara med i min tävling, ha en fortsatt go vecka , Kram/Ingela

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Ja, visst var ettan fin. Bra planlösning och mycket charm. Tyvärr ingen balkong och så ligger den i Göteborg. Men ack så inspirerad man blir.

    Det är bra att du också står på katternas sida.
    Ha en trevlig helg!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera