söndag 16 maj 2010

Mina fina fynd från Lissboden...

ja inte riktigt alla, men nästa alla. Kan ju inte visa det jag köpt till fröknarna på Lindas skola som de ska få på skolavslutningen! Nåväl, jag köpte en fullkomligt underbar quiltad pläd 180 x 180 cm. Helt perfekt på vår säng!!

Det blev en vacker lampa med en underbar skärm i organza, båda från Watt och Veke. De gör ju så makalöst fina lampor!!

Så blev det en underbar glasburk med lock, vackert graverad....såååå fin!

En bit tyg...marinblå med vita stjärnor på. Superfint! Av den ska jag sy kuddfodral till lilla Melker. Han har tidigare fått kuddar i likadant tyg men i varmrött så det kommer att bli superfint i hans rum. Jenni har inrett rummet i marintema...sååå fint!
Kram, Marita

10 kommentarer:

  1. Åh, vilka fina fynd du gjort. Jag blev väldigt nyfiken på de "hemliga" sakerna med. De får du visa så småningom.

    Kram Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  2. Så fina fynd du har gjort hos Maria! Gillar speciellt överkastet!

    Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. Åh vilket överkast!!!! Får man fråga vad du fick ge....? Vill ha.
    Vi ses snart! Kramar Annsofie Wreeby

    SvaraRadera
  4. Åh, vad mycket fint du har fyndat!
    Pläden är ju helt underbar och väcker vill ha- känslor.
    Pajformen i mitt inlägg kommer från Indiska, jag fick den förra året till mors dag av barnen men de kanske har den även i år?
    Smultronpuss finns hos mig i Slottsboden, och är riktigt god! Smakar lite som smultroncider.
    Ha en fin dag.
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Min man ringde hem och sa har du sett vilken snäll kommentar vi har fått på bloggen. Jag tackar så mycket, jag blev riktigt rörd av så fina ord från dig. Du har en härlig inspirerande blogg själv som vi kommer att följa.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  6. Å vad underbara saker du har köpt. Det var länge sedan jag gjorde det, skulle vilja göra om över allt. Man skulle ha en sommar och en vinter kollektion vad praktiskt. Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra saker som hittat hem till dig, quilten blev nog min favorit, kram

    SvaraRadera
  8. God morgon!
    Å vilka fina saker du fyndat!!!!
    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  9. Hon har mycket fint Maria, det överkastet är underbart med sina dova färger. Lampan och glasburken är bra köp, vita lampor lyser upp lite extra.
    Önskar dig en fin pingsthelg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Hej Marita!
    Vad roligt att du visar alla fina saker du köpte. Jag var ju inomhus så jag hade inte riktigt kolla på vad du köpt men du har bra smak, skulle jag vilja säga, hihi.
    Jag hoppas att du och din familj får en riktigt fin pingsthelg!
    Kram från Maria

    SvaraRadera