lördag 15 maj 2010

Idag kom sommaren!

Vilket underbart väder vi har haft idag!! Solen har gassat från en blå himmel... underbart!! Jag passade på att åka till Maria med hennes underbara butik Lissboden. Hon hade lagerrensning...oj vad jag fyndade där!!! Bilder på alla mina fina fynd kommer i morgon.

Här hemma har vi rensat ogräs i våra rabatter, det var mycket ska jag säga! Men fint blev det. Maken har ställt i ordning möblerna på vår altan så den grillade middagen åt vi där. Underbart!! När han höll på att plocka där ute upptäckte han att i vår lilla trätunna som vi har haft stått på altanen sedan i höstas har fått invånare! Det har flyttat in en liten fågelfamilj där!! Vad göra?? Rädda krakarna innan hunden har skrämt bort dem!! Tunnan har nu flyttats upp på en hylla på altanen så att de kan få boa i lugn och ro. Maken tog dock kort på boet i tunnan.... gulligt!
Kram, Marita

5 kommentarer:

  1. Hej Marita!
    Vilka söta fågelungar ni har i tunnan.
    Vad trevligt att du tog dig tid och tittade förbi hos mig idag. Ännu roligare att du blev nöjd med dina inköp.
    Jag måste säga att du ser så himla fräsch och fin ut. Jag tycker att du är jätteduktig!
    Vi får hoppas att även morgondagen bjuder på vackert väder så att vi kan njuta lite till!
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  2. Den fågeln skaffade sig en stor bra bostad, spännande med gäster i tunnan. Ska bli roligt och se vad du köpte hos Maria, tur att vädret blev bra.
    Ha en fin söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Vad kul med objudna gäster av detta slaget. Nu får du vara glad att du inte har katt!
    Annars finns de här som sagt var...

    Här har regnet öst ner i två dagar, såååå tråkigt.

    Cilla♥

    SvaraRadera
  4. hihi ja dessa små fåglar kan bygga bo på de mest oväntade ställena ;o)
    Ha en finfin kväll!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt att sitta ute och äta, här var det kanonfint i går också.
    Det går ju an att rensa ogräs nu det blir så rent och fint.
    Kul när alla perenner tittar upp.
    Haregott!

    SvaraRadera