söndag 2 maj 2010

Ett besök i Slottsboden i Strömsholm

Idag tog jag mig en sväng till underbara Carina som har Slottsboden i Strömsholm. Det är alltid lika underbart att kika runt bland allt vackert hon har i sin fina butik! Det blev lite shopping, förstås! Det går ju liksom inte att låta bli! Jag kan dock inte visa vilka fina saker jag handlat idag då det ska bli presenter till boendepersonal på Granen och till personalen i Lindas klass. Det blir ju ingen överraskning om jag visar allt här. Jag köpte dessutom några fina glasburkar till mig själv. De ska jag fylla med kakor, de står just nu på tork så de ska jag fota en annan dag. Då ska ni få se vad fina de är!
Sedan blev det en blixtvisit hos Päivi och Rickard, skulle lämna en tallrikshållare hos dem. Då fick jag med mig pitepalt!! Yahooooo!!! Det blir min smarriga lunch i morgon!!
Väl hemma igen fikade maken, Linda och jag, det hade blivit Prinsesstårta kvar sedan igår så den var vi ju naturligtvis tvungna att förbarma oss över! Maken har fixat och plockat på altanen idag, tvättat några av alla vår fönster! Det blir så fint! Själv har jag förutom shopping ägnat mig åt tvätt, mangling, matlagning samt ta rätt på all disk som blev igår när Linda firades!
I morgon stundar ännu en arbetsvecka. Kikade i almanackan idag och kunde konstatera att hela veckan är fullspäckad!! Tur att jag har hunnit få undan så mycket smutstvätt den här helgen!
kram, Marita

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Ja, eller hur, man vill ha både stadsliv och lantliv. Så rolig man är. Fast i slutänden är nog lantliv att föredra för själen. =)

    Du verkar haft en mysig helg och kalas också, vad kul!!!!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  2. Men så mysigt du verkar ha haft det! Mums så mycket gott du har smaskat i dig också! Ja vilken kanon helg!
    Pitepalt är en av mina favoriträtter!

    KRAM Anita

    SvaraRadera