söndag 9 maj 2010

Loppis, IKEA och hårfärg

Igår var jag fram till Pingstkyrkans loppis, gjorde väl inga märkvärdiga fynd...det blev ett fat i nysilver, ett par roliga träklämmor som har använts i en handskaffär, en knopphylla som ska få sitta på altanen och ett mindre turkost ugnsfast fat.

Efter det for maken och jag till IKEA i Västerås, där blev det lite mer shopping! Nya frottébadlakan (de gamla börjar bli alldeles för trista), en bordsskiva och ben till som jag ska ha i min sy och pysselhörna, hyllor som ska upp på väggen i min sy och pysselhörna, en barnstol till yngsta barnbarnet Melker så att han kan sitta bra när han är här och äter...och en massa smått o gott, ni vet servetter, ljus mm. När vi var på IKEA fastnade vi ännu en gång vid den fina köksön de har byggt upp vid Lidingö köket... varje gång vi är på IKEA stannar vi till där och bara vill ha! Den här gången bestämde vi oss för att verkligen åka hem och mäta köket o se om vi kan ha något liknade. Det skulle innebära att vi tar bort matplatsen i köket, vilket är helt ok då vi har en fin matsal bredvid. Vid köksön blir det dessutom några sittplatser.

Idag har maken skruvat ihop mitt pysselbord, satt upp hyllorna ovanför och jag har börjat flytta in mina burkar. Foto får jag ta en annan dag då ljuset inte är så bra just nu.
Så har jag färgat håret. Fixar verkligen inte att mina gråa hårstrån syns! Känner mig inte som en gråhårig kvinna, så är det bara!
Vovsingen har fått sitt första bad för året! Han är såååå fin, luktar såååå gott!! Det är så kul, för när vi fick hem honom för tre år sedan (då var han sex år gammal) var det här med bad och schampo helt obekant för honom och han tyckte verkligen inte om det. Numer går han snällt in i duschen och bara väntar på att vi ska börja tvätta honom! Han blir alldeles sprallig efteråt!! Tror nog att han känner sig riktigt stilig! Så får han ju en massa smarriga levergodisar också!
Nu ska maken hjälpa mig att vårstäda min dator. Den har blivit så seg och jag blir gaaaalen när jag måste vänta!! Tusan, det ska gå fort! Det ska hända något direkt när jag trycker på tangenterna! I morgon är det dags att väga mig igen...det känns verkligen i kroppen nu att den krymper!
kram, Marita

4 kommentarer:

  1. Hej! Vilken bra dag- Loppisbesök och Ikea på samma dag! :)
    Kul att du vill va med i min utlottning!- Vet inte om jag sagt det? Lycka till iallafall!

    Ha en skön kväll!
    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Så kul att ni ska göra om köket, det kommer säkert att bli jätte bra med köksö, jag skulle också vilja ha en men vi har inte plats. Ska bli kul att få se resultatet.
    Såg att du vunnit en fin lyckta, Grattis!

    Ha det bra, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  3. Trevliga inköp du gjort Marita!
    Du är så välkommen hit på lördag!
    Vi får hoppas på lite bättre väder än i lördags.
    Det ska bli kul och se om jag känner igen dig nu när du gått ned så mycket.
    Ha en bra vecka!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. Å vad härligt att fixa och dona, skulle med vilja ha den ön men mitt kök är förlitet.kram

    SvaraRadera