lördag 29 maj 2010

Vad gjorde jag i söndags??

Oj, vad tiden går fort! I förra inlägget som jag gjorde för en vecka sedan lovade jag att berätta vad jag skulle göra för roligt i söndags.... Tiden springer ifrån mig! Jag jobbar på tok för mycket, är inte hemma förrän runt åtta-snåret om kvällarna... och då ska vovsingen ha sitt, huset ses över och maken vill också ha lite uppmärksamhet! Nåväl, nu ska jag berätta vad jag gjorde!

Jag tog med min 75 åriga mor på auktion i Torshälla! Det är så helt otroligt roligt att gå på auktion där! De är supertrevliga, brukar vara riktigt mycket fint och priserna brukar vara trevliga! Så även denna gång!! Eftersom det var en hel eeeevighet sedan vi var på auktion hade vi uppdämda behov, mamma och jag....så vi shoppade en hel del!! Jag tänkte att jag skulle visa lite bilder på mina fina fynd. Det blir många bilder så sätt dig bekvämt till rätta!
En fullkomligt underbar Bibel som en Ingegerd Person fått i konfirmationsgåva 1885! Den fick jag för ett par tior!!I Bibeln låg det flera gamla skolbetyg från samma tid!!

Norden flora band 1 - 10 i perfekt skick!! Kostade mig 30 kr! Jag har verkligen kikat runt efter dessa böcker men har inte hittat dem i så gott skick tidigare!

Helt bedårande små skedar som är så vackert dekorerade! Blir perfekt till mina små skålar som jag har gourmetsalt i! De låg i en låda med en massa andra skedar och bestick. Betalade nästan ingenting för dem heller!!



Mer vackra skedar!

En liten fin gammal kopparhink, fina gamla kopparformar och en läcker ljusstake/värmeunderlägg i gjutjärn!


En sån vacker flicka jag hittade!! Hon blev också min för nästan inga slantar alls!
En helt underbar skål med pippi på locket från Svenskt Tenn!
Kan nog inte tänka mig ett vackrare knivset till söndagssteken eller julskinkan! Den kommer från Jernbolaget i Eskilstuna!

En locktång modell äldre!! Bra om strömmen går och jag måste ha lockar i håret!! Då är det bara till att sätta fart på vedspisen och värma upp locktången...undrar om man får något hår kvar eller om man bränner bort allt!
En underbar matservis med tillhörande kaffeservis och theservis!! Den är så himla fin och kostade mig 130 kr för alla delarna!!
Jag fyndade för totalt 630 kronor denna dag!! Och fick så mycket fint med mig hem!! Ni har inte fått sett allt ännu...har missat att fota en del saker som jag redan har börjat använda...
kram, Marita

PS! Glöm inte alla mammor i morgon! Vi ska hem till min mamma och äta gott och umgås! Ska bli trevligt!

5 kommentarer:

  1. Kära hjärtanes vad mycket fint du kom över och för en sånn liten peng. Vilken lycka skulle jag säga. Kram

    SvaraRadera
  2. Ett stort grattis till dina fina fynd! Helt otroligt vilka fina saker du fick med dig hem för dom pengarna! Förstår att du är jättenöjd...Hoppas allt är bra med dig o att du får en Trevlig morsdag! Många Kramar Therese

    SvaraRadera
  3. Vilka fynd du gjorde det var otroligt fina saker. Ha en skön Söndag!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Oboj! Nu sitter jag här och längtar till en auktion, det är alltid mer spännande än loppis. Så fina fynd, den skålen från svenkt tenn med fågeln på locket är helt underbar. Och bibeln med hörn och stänge, så fin. Formarna och den vita figurinen, ja allt var fina och bra köp. Det kan man kalla fynd!
    Ha en fin mors dag, här blir det inte tårta förrän på onsdag, sonen är på vift.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Men ååååhhhhh, vilka fynd!

    Själv har jag varit på växtloppis och fyndat!

    Cilla♥

    SvaraRadera