söndag 30 maj 2010

Mors dag!

Idag har jag blivit uppvaktad! Jag har fått frukost på sängen av maken och dottern, de sjöng vackert också! Så hade Linda köpt presenter till mig; jag fick en sockerpeeling att använda till hela kroppen - den doftar fullkomligt underbart! Och jag fick fina glas av min lilla tjej som gillar praktiska presenter! På eftermiddagen åkte vi till min mamma för att fira henne på mors dag. Hon tycker om rödvin så vi hade köpt två goda sorter som jag slog in i paket som jag dekorerade med sidenband och hjärtan med pärlor på och hon fick en smart massageapparat till hennes onda armar. Det paketet dekorerade jag med ordet Mor som jag tillverkat i ståltråd och vackra pärlor.

Vår dotter Jenni och hennes underbara barn var också hos min mamma samt vår son Micke. Jag fick paket av dem också, underbara barn! Jenni gav mig ett presentkort på kläder; kan behövas nu när allt i garderoben sitter så illa! Av Micke fick jag ett vackert armband som han gjort själv. Vilka underbara barn vi har maken och jag!!!

Mamma hade ordnat med god mat och smarrig tårta!! Så nu är vi så mätta och belåtna! Det är väl höjden av lyx att bli bjuden på mat! Att inte behöva fundera ut vad man ska tillaga, att inte behöva fixa med någonting alls, bara att mumsa i sig! Tusen tack underbara mamma!

Maken är inte helt klar med det jag önskade mig, han har inte haft en chans att hinna då jag uttryckte mitt önskemål i slutet av förra veckan...jag återkommer med det! Tänkte att ni ska få se när det är klart! För det är helt klart en underbar present, i mina ögon rena lyxen!!

Till och med vädret var på mammornas sida idag! Enligt vädergubbarna på TV skulle det regna idag, men här har solen strålat helt underbart hela dagen!!!
Hoppas att alla mammor har haft en bra dag idag!
kramar, Marita

4 kommentarer:

  1. Hejsan,
    Vilken härlig dag du hade igår med dina nära, härligt! Själv jobbade jag men det kommer väll fler sånna dagar.
    Du skrev hos mig att du skulle vilja ha sånna urnor som jag köpt, jag tror inte du behöver åka till Karlstad för att köpa dom, dom är från Noll54s egna märke och det finns återförsäljare i hela landet, kolla in på hennes sida så kan du se vart.

    Ha en bra vecka, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  2. Åå vad kul att du blev uppvaktad på Mors dag. =)
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  3. Trots chocken efter sniglarna så blev allt underbart. Säger som du: vilken familj jag har! *ler*
    Vad händig din son verkar.

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig morsdag du verkade att haft.
    Jag arbetade på kvällen, men blev firad på förmiddagen.
    Kram Anette

    SvaraRadera