onsdag 5 maj 2010

Gräsänka

Så har man varit gräsänka igen. Maken är i Göteborg och väntas hem i kväll. Han for i måndags kväll, så jag har fått ett par sköna kvällar för mig själv. Numer kan jag tycka att det är rätt så skönt att vara ensam hemma några dagar/kvällar. Förr när barnen var små och jag pluggade tyckte jag bara att det var superjobbigt när han var borta...på den tiden var han borta några dagar i princip varje vecka. Så är det inte nu, det händer inte så ofta att han måste sova borta. Det är väl därför jag uppskattar det numer. Jag tror att det kan vara bra att vara ifrån varandra ibland så att man får längta och känna den spontana glädjen när älsklingen kommer hem igen! Kvällen hoppas jag kommer att reserveras för mys!

kram, Marita

4 kommentarer:

  1. Ibland är det underbart med lite kvalitetstid för sig själv. Utan barn och man!
    Njut av stunden och hämta energi. Det är du värd!

    Cilla♥

    SvaraRadera
  2. Mannen i det här huset reser en hel del i jobbet, men jag har inget emot det. Å som du sa..då hinner man längta lit fter varandra oxå!!
    Klart du kan ha ett par converse..har ett par precis likadana själv!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  3. Ja, det finns gånger som man längtar och vill vara helt ensam ... så man kan lata sig ifred *ler*!

    SvaraRadera
  4. Tack. =) Den här inhandlad i huvudstaden.
    Jaså, du har haft några kvällar själv. Det kan vara skönt ibland men ack så kul när ens käresta kommer hem igen. Hihi.
    Kram Madeleine

    SvaraRadera