söndag 25 april 2010

En helg med barnbarnen!

Igår fick vi hem tre underbara barn! Våra fina barnbarn Tilde, Emma och Melker har firat helg med oss!! Vilka underbara barn!!! Barnens föräldrar var på bästa vännens bröllop, så vi hade turen att få rå om de små raringarna! Tjejerna har varit ute och lekt en hel del, vädret har ju varit helt underbart, de plockade in fina tussilago som får pryda köksbordet. Melker, den lilla raringen som bara är nio månader kämpar på med att lära sig gå för fullt! Han är så otroligt stadig, står upprätt utan att hålla i sig och håller balansen hur bra som helst! I fredags hade han tagit sitt första steg utan att hålla i sig, det var till hans pappa Micke (gissa om han är mallig!). Morfar och jag är däremot trötta...vi har varit vakna sedan kl 03,00 i morse. Då ville Melker upp till oss i vår säng. Han har slumrat lite, busat mycket! Så nu är vi trötta!! ;-D Men vad gör det, vi har ju fått njuta av våra fina barnbarn! Sova kan vi göra en annan gång!
Melker har precis kommit till oss. Han är sååå trött och jag njuter!
Tilde är vår otroligt cooooola hårdrocksbrud!!
Tilde och Emma är ute och njuter i den härliga vårsolen!
Emma, vår lilla sötis!
Vår fina Tilde!
Tjejerna fick gulla med grannens häst Lilleman, det tyckte han om!
Tjejerna plockar tussilago till mormor!
Nu har barnen lämnats åter till föräldrarna och lugnet har infunnit sig igen på Edebyeng! I natt ska mormor och morfar sova riktigt gott...även efter kl. 03.00. Tusen tack Jenni och Micke för att vi har fått låna era underbara barn!!
Kram, Marita


8 kommentarer:

  1. Så härligt att ha det så mysigt till sammans, det är värdefullt det.
    Kram/Ingela.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Åå vad mysigt med besök från barnbarnen. =)
    Nu är det måndag igen, solen skiner och det gör det lite lättare.


    Ha en fin dag!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  3. Hejsan.

    så fint du skriver om dina barnbarn!

    Förstår att ni haft en fin helg.
    Men tröttsam...
    Jag och min man blir helt slut när vi träffar mina brorsbarn, 2 buspojkar som det är full fart på!

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder på barnbarnen, det syns att dom har roligt hos Er! Hoppas att du får en fin vårdag vännen! Kram Therese

    SvaraRadera
  5. Min mamma säger alltid att det bästa med barnbarnen är att man kan skämma bort dem hur mycket man vill, men man behöver inte ta konsekventerna. Nä, dem får jag som mamma ta....
    Cilla♥

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Idag är det tisdag och vad gör du en dag som denna?
    Själv tänkte jag ta en långpromenad när jag kommer hem. Hääärligt!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  7. Låter som ni alla har haft en riktigt mysig helg! Härligt att umgås med familjen!
    Har hittat tunnan hos Pb Home!
    Kram Nettan

    SvaraRadera
  8. Gud vad bra skrivet om inredningstidningarna och loppisarna, får jag publicera din kommentar i ett inlägg? Det var så jäkla klockrent! Yeees! Kram Madeleine

    SvaraRadera