fredag 2 april 2010

Återbesök och påsk

Igår den första april var jag till Nyköpings lasarett för återkontroll hos kirurgen. Min viktnedgång är bra. Men hon var lite gramsen på mig för att jag inte äter tillräckligt mycket och inte tillräckligt sakta...så jag fick mig en ordentlig tillsägelse! Och det skulle jag ha också! Om jag inte sköter mig efter deras instruktioner kan jag äventyra hela operationen, dvs att jag kan börja gå upp i vikt igen!! Hemska tanke! Inte vill jag att allt jag gått igenom ska vara helt förspillt inte!! Sedan fick jag ett glädjande besked, jag får börja träna! Toppenbra!! Så nästa vecka är det jag som ringer till Nautilus för en genomgång med en instruktör! Härligt!!

Idag har vi haft en helt underbart avkopplande dag! Så skönt med en hel dag utan måsten!! Vi har umgåtts, njutit av att solen har visat sig, pysslat och bara haft det oförskämt bra! I morgon ska vi till mamma och äta påskmiddag. Vi ska laga maten tillsammans hos mamma, det blir maken, jag och Linda, Jenni med familj, mormor och vår Micke...så Dodge också förstås. Som vanligt blir det en hel del god mat, påskägg till alla barnen och god kaka till kaffet. Vi köpte så vansinnigt goda kakor av Elina i Himmelsberga förra helgen som vi stoppade i frysen så vi tar med oss en av dem till påskkaffet. Mums!!

Nu ska jag göra några vintage-ägg till mig själv... alla gick ju åt på påskmarknaden i söndags! Jag ska nog göra ett par till mamma också som hon ska få i morgon när vi ska dit. I kväll blir det Så ska det låta och Solsidan att titta på!
Kram, Marita

8 kommentarer:

  1. Låter som att ni kommer ha en mysig påskhelg.

    Ät nu sakta ;-) och njut.

    Cilla♥

    SvaraRadera
  2. Glad påsk, hoppas du får en fin helg. Trots att vi är sjuka båda två är vi tappra. Hihi.
    Ha de gott!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  3. Glad Påsk!

    HA en riktigt trevlig helg
    Kram Elina

    SvaraRadera
  4. Hej vännen! Tack för dina alltid så rara o gulliga kommentarer inne hos mig, du gör mig såå glad! Hoppas allt är bra med dig, du kämpar på förstår jag! Önskar dig en trevlig Påskafton med dina nära o kära! Många Påskkramar Therese

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vill önska dig en riktigt Glad Påsk.
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Det går bra att ni kommer förbi den 16/4 men jag kan inte förrän efter 13,15, vi ska urnsätta mormor klockan 11.00, men maila mig för jag behöver veta vilka madonnor du skulle ha, så jag vet att jag har färdiga tills dess, försöker se till att alltid ha minst en av varje färdiga men ibland går de åt himlans fort ;o)
    Ha en fortsatt fin påskhelg!
    Kramis/LenaS
    Ha en fortsatt fin påskhelg!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Åå men tack. Jag har blivit så piggare från min förkylning att energin är enorm. Härligt!

    Ja, men kokos är ju så gott. Du ska självklart få receptet. Jag återkommer med det!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  8. Hej svejs! Hoppas att din påsk varit bra. Önskar dig en fortsatt trevlig o skön påskhelg! Kramis Therese

    SvaraRadera