söndag 18 april 2010

Madonnor och muffins

I fredags var maken och jag i Örebro. Det var möte på dotterns skola. Efteråt tog vi en sväng till underbara bloggerskan Lena med bloggen http://ettvitarehem.blogspot.com/, vi hade inte träffats förut men det kändes som vi var gamla vänner!  Jag har tidigare beställt underbara Madonnor av henne och nu har de äntligen kommit hem! När jag var där kunde jag inte låta bli att köpa ett par till...så nu har jag 4 vackra madonnor hemma hos mig!! Jag är så himla glad!!
Bilden nedan ska egentligen visa en alldeles underbart vacker vit madonna.... det blir inte så bra att fota i lampljus...man vad gör man när dagsljuset inte räcker till och blixtljuset inte heller gjorde madonnan rättvisa. Ni får försöka föreställa er den vit och vacker! Ja, jag ska göra ett nytt försök någon annan dag!

Det blev lite muffinsbak idag. Stora härliga muffins med vanilj- och lite limesmak! De blev supersmarriga! Jag som helst inte ska äta några alls, men hade tänkt nypa en liten bit åt nästan en hel...inte så smart! Det blev en rejäl dumping, så jag slocknade på soffan för en timma. Effekten av det blir att middagen är rejält försenad hemma hos oss! Suck!


Igår mådde inte dotterns make så bra så min härliga make hämtade hit alla de underbara små barnbarnen! Vad de är härliga!! Ett tag lekte tjejerna hårfrisörska med mig, älskar den leken!! Tycker det är så härligt när man håller på och plockar med mitt hår! Så himla vackert blir det inte alltid, men Tilde är riktigt duktig på att göra fina frisyrer!! Emma tyckte att det var roligare att pynta morfar...han har ju inte så långt hår så hon hängde hårsnoddar på hans öron i stället, jättefint! fniss!!! Lilla Melker, han blev så trött så han somnade i morfars famn. Han är så himla söt!
Kram, Marita

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du vill vara med i min utlottning.
    Det ser gott ut med de smarriga muffinsarna så jag förstår mycket väl att du föll för frestelsen.
    Dina madonnor är så vackra.
    Jag hoppas att du är bättre i din förkylning.
    Ha en bra vecka!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Åh finaste du, det var så kul att få träffa dig och så härligt att få träffa dig, nästa gång måste vi hinna ta en fika och få babbla lite ;o) nästa gång ni har vägarna häråt är ni så välkomna och nu har jag tre nya madonnaformer på väg hem ;o)
    Ha en underbar dag!
    Kramis/LenaS

    SvaraRadera