söndag 4 april 2010

Slottsboden

Idag kunde jag inte hålla mig längre! Jag var bara tvungen att få ta mig en sväng till Slottsboden i Strömsholm! Maken följde med och passade på att gå runt i omgivningen och njuta av den underbara solen tillsammans med sin kamera, Linda ville inte följa med varken på fotopromenad eller in i butiken så hon blev kvar i bilen och lyssnade på musik. Jag njöt fulla drag av en stunds shopping hos underbara Carina. De har byggt om en del i butiken, superfint! Hon har fått in en hel massa nyheter!! Och de föll jag ju för såklart!! Jag fick tag på en IB Laursen vispskål i en underbar rosa nyans... köpte fyra underbara assietter i en fantastisk vårgrön nyans och fyra vackra hjärtaskålar till!! Assietterna och hjärtaskålarna fanns även i rosa och ljust turkost... jag kan säga att det var inte lätt att välja!! Helst vill jag ha av alla färger, sååå underbara!! Jag köpte ett Prinsessthe - helt underbart gott!! Smaksatt av champagne och jordgubbbar!! Det doftade fantastiskt i hela köket när maken fixade en kanna the till oss när vi kom hem!!
Så kan jag passa på att beklaga mig också...jag har blivit dunderförkyld!! Trodde att förkylningen skulle ge sig av om jag ignorerade den, men inte då! Den bara fortsätter och tar ett allt stadigare grepp om mig. Fy attans vad trist! Näsan rinner som aldrig förr, febern har börjat bråka med mig och jag hostar.... Stackars mig!!! Börjar bli så där underbart skinnflådd på näsan...Undrar om jag blev lite kall när jag for iväg på kvasten...brukar gå bra att åka till Blåkulla men jag var kanske lite för tunnt klädd i år?! fniss!
kramar, Marita

4 kommentarer:

  1. Så mycket fint du handlade, kul med något nytt. Gillar hjärtskålarna sånna skulle jag vilja ha =).
    Hoppas att du har en bra påskhelg och att du blir piggare, kram Rebecca.

    SvaraRadera
  2. Ack ja, vilket fint porslin du skaffat. Man vill ju ha och ha, det finns så himla mycket vackra saker numera. Det blir extra våruppfräschning hos dig.
    Du har gått ner såpass mycket nu så bacillerna tar dig i sitt hårda grepp!
    Lycka till
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Tack gulliga du för allt fint du skriver! Jag sitter här och rodnar...
    Jag känner mig alldeles upprymd efter dessa dagar, det är så kul att få träffa dig och alla andra trevliga kunder igen!
    Nu ska jag slå igen mina blå och sussa några timmar innan det är dags att öppna igen.
    Ha det allra bäst och krya på dig!
    Kramar från Carina

    SvaraRadera
  4. Hoppas du är bättre idag, såna vårförkylningar kan vara sega. Men den fina turen till Slottsboden piggade säkert upp. Förstår att det är en butik som är jättefin. Och jättefina saker hade du med hem, vilken underbar vårdukning med det ljusgröna. Och vispkskålen är superbra, min har tyvärr inte så fin färg.
    Ha det gott
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera