onsdag 14 april 2010

Gnäll, gnäll, gnäll!!

Jaa, nu ska jag gnälla igen!! Jag är fortfarande superförkyld! Nu har jag varit skruttig sedan påskhelgen...ska det vara så här!!? Herregud! Hur mycket kan man snyta ur en människa egentligen??? Så är ju maken smittad också...suck!! Så, nu har jag gnällt färdigt!

På jobbet är det mer hektiskt än vanligt! Jag sitter kvar på kontoret till efter sju om kvällarna... hm, kanske därför jag aldrig blir frisk...kroppen kanske vill vila lite??! Hur som helst finns det inte tid för det. På fredag måste jag vara ledig, då ska jag till Lindas skola i Örebro. Det är föräldradag, alltid supertrevligt! Så är det årsmöte, fast ändå inte då den inte är utlyst, men i alla fall ett nästan-årsmöte och jag är ordförande så då är det ju lämpligt om jag är med, eller hur? Vi måste komma överens om hur årets läger ska ordnas, när, var, hur, vilka kostnader kan vi hantera...vem ska göra vad i styrelsen, har vi någon styrelse kvar efter fredagens möte?? Vår föräldraförening är i gungning, inte bra.

Häromdagen blev schalen som jag virkat till mitt barnbarn Tilde klar. Hon hade beställt en i ljusblått och vitt, så det får hon. Jag är själv ganska nöjd med den. Ska bli kul att se vad Tilde tycker!
Inte har jag kommit ihåg att rapportera min viktminskning heller! I måndags sa vågen att jag har gått ner 20,4 kg! Himla kul tycker jag! Mina härliga kollegor är snälla och säger att det syns!

Min fina orkidé blommar nu igen! Den är helt underbar!! Jag bara måste visa er vilka underbara blommor den har!
Kram, Marita

10 kommentarer:

  1. Så mycket du har att vara glad över, bortsett från den efterhängsna förkylningen då! Men den är snart borta!
    Och vilken fin sjal! Ditt barnbarn kommer säkert att bli jätteglad!
    Och vilken pangorkidé, blomman ser osedvanigt stor ut, härligt!
    Och gratulerar till viktminskningen. Härligt nu till våren! Du blir liksom lite lättare på foten!!! Det skulle jag också behöva bli!
    Ha det gott, stressa mindre!
    Agneta

    SvaraRadera
  2. God morgon!

    Hoppas du mår lite bättre idag och att förkylningen snart ger med sig.

    Visst är det kul att virka?
    Sjalen du visar är ju jättefin.

    Min sjal är snart klar, ska bara virka en kant runt om i ett annat garn.

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Ja, men oj så du jobbar. Du behöver vila för att bli frisk.
    Vad duktig du är som virkat, det blev jätte fint. =) ser att du har likadana stolsdynor som mig, hihi. Vi har mycket god smak du och jag, haha. =)

    Jösses har du fått orkiden att blomma ut, det är imponerande. Hur lyckas du med det?
    Krya på dig!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  4. Ja alltså vad är dte för förkylning som går. Jag är inne på min tredje vecka.. Morr! Krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Ja du måste ta det lugnt och tänka på dej själv och din hälsa lite .
    Tilde blir nog helnöjd med sjalen , hur fin som helst !
    Ta det lugnt i helgen nu och vila dig ordentligt , vädret ska ju bli dåligt så de e bara och krypa upp i soffan !
    Kraam/Lotta

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Hoppas att du mår bättre idag.
    Krya på dig!
    Kram Madeleine

    SvaraRadera
  7. Ja, visst är det trist med förkylning som inte vill ge sej! Har samma problem som du - var också sjuk över påskhelgen, men snorar och hostar fortfarande! Envis sort tydligen!

    Vilken jättevacker sjal!
    Ha en fin söndag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Fy de låter jobbigt med din envisa förskylning, hoppas du känner dig bättre snart. tusen tack för din gulliga kommentar...ditt barnbarn får en jätte vacker sjal
    kramar pia

    SvaraRadera
  9. Hej vännen! Vad tråkigt att du är förskyld, hoppas att det ger sig snart! Vad duktig du är som minskat så i vikt....Och sjalen var jättefin som du gjort! Hoppas att du haft en trevlig helg! Krya på dig! Kram Therese

    SvaraRadera